افزایش قیمت گوشت سبب کاهش مصرف آن در چهارمحال و بختیاری شد

افزایش قیمت گوشت قرمز سبب کاهش مصرف آن در استان چهارمحال و بختیاری شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، ذبیح الله غریب مدیرکل جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: میانگین مصرف گوشت قرمز در این استان ۱۶ کیلوگرم است در صورتی که این مصرف در سال ۹۸ به چهار کیلوگرم کاهش یافت.

او افزود: افزایش قیمت گوشت قرمز سبب کاهش مصرف گوشت قرمز و افزایش تقاضا برای گوشت مرغ در استان شد.

غریب علت اصلی گرانی گوشت قرمز را افزایش قیمت نهاده‌های دامی بیان و اضافه کرد: زمانی که نهاده‌های دامی با افزایش قیمت مواجه می‌شود، بر افزایش قیمت محصول نهایی نیز تاثیر می‌گذارد با این وجود اعتقاد ما بر این است که هنوز قیمت محصولات کشاورزی نظیر گوشت قرمز، مرغ و شیر هنوز با قیمتی کمتر نسبت به قیمت تمام شده عرضه می‌شود.

او سرانه مصرف گوشت مرغ در استان را ۲۵ کیلوگرم اعلام کرد و گفت: برای پاسخگویی به این نیاز باید ماهانه یک هزار و ۸۰۰ تن مرغ در استان کشتار شود.

غریب، از ذخیره‌سازی ۴۳۰ تن گوشت مرغ در استان خبر داد و افزود: یک میلیون و ۳۴۰ قطعه جوجه ریزی نیز در فروردین ماه در استان انجام گرفته است.

او اضافه کرد: با توجه به کمبود نهاده‌های دامی به ویژه در بخش سویا و افزایش قیمت این نهاده ها، بزودی شاهد افزایش قیمت مصوب مرغ در سطح ملی و استان خواهیم بود.

غریب، میزان ذخیره ذرت را ۶۰۰ تن و ذخیره کنجاله سویا را یک هزار و ۳۰۰ تن در استان اعلام کرد و گفت: در تأمین این دو محصول با مشکل مواجه هستیم و تقاضای واحد‌های تولیدی در این خصوص افزایش قابل توجهی پیدا کرده است.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.