وجود ۷ هزار واحد اهدای خون و پلاکت از ابتدای امسال

مسئول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال تا به امروز حدود ۷ هزار واحد اهدای خون و پلاکت داشته‌ایم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ مریم میرزاده مسئول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال به دلیل شیوع ویروس کرونا و شرایط عید نوروز و همچنین به خاطر ماه مبارک رمضان، متاسفانه میزان مراجعه برای اهدا خون کاهش پیدا کرده، البته خوشبختانه اجازه نداده‌ایم مشکلی برای گیرندگان خون در بیمارستان‌ها پیش آید.

او با بیان اینکه همچنان در استان کرمانشاه کمبود خون و فرآورد‌های خونی وجود دارد، گفت: دریافت خون و فرآورده‌های خونی نیاز اساسی برخی بیماران است.

مسؤول بخش اهدا کنندگان سازمان انتقال خون استان کرمانشاه افزود: از ابتدای سال تا به امروز حدود ۷ هزار واحد اهدای خون و پلاکت داشته‌ایم که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است.

او ادامه داد: ذخایر خونی را حداقل باید برای هفت روز در سازمان نگه داریم که اگر شرایط خاصی پیش آید به مشکل خاصی مواجهه نشویم، ولی الان ذخایر خونی استان به زیر پنج روز کاهش یافته است.

میرزاده از هم استانی‌هایی که شرایط اهدای خون را دارند خواست، که به سازمان انتقال خون برای اهدای خون مراجعه کنند و نیاز به خون و فرآورده‌های خونی را همیشگی دانست و گفت: با اهدای خون هر شهروندان ممکن است زندگی دوباره‌ای به بیماران نیازمند بخشیده شود .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار