ترامپ از دانشمندانی که نتایج تحقیقات آن‌ها درباره کرونا خلاف میل اوست انتقاد می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا که اصرار بر لغو محدودیت‌ها و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور دارد از دانشمندانی که نتایج تحقیقات آن‌ها درباره کرونا خلاف میل اوست، انتقاد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، به رغم هشدار‌های پزشکان مبنی بر پیامد‌های خطرناک بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی و تداوم زنجیره شیوع ویروس کرونا، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا که اصرار بر لغو محدودیت‌ها و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور دارد، ضمن هشدار به دانشمندانی که نتایج تحقیقات آن‌ها خلاف میل اوست، از آن‌ها به شدت انتقاد کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در هفته جاری دو مرتبه از نتایج یافته‌های دانشمندان انتقاد کرده و آن‌ها را نادیده گرفته است. او همچنین بدون هیچ شواهدی گفته است برخی از این محققان انگیزه‌های سیاسی دارند و سعی دارند تلاش‌های او برای لغو محدودیت‌ها و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی در این کشور را زیر سوال ببرند.

در ابتدا، نتایج تحقیقی که به سفارش موسسه ملی سلامت آمریکا انجام شده بود، ضمن هشدار در خصوص مصرف داروی هیدروکسی‌ کلروکین نشان داد مصرف این دارو در بیمارستان‌های وابسته به وزارت کهنه سربازان، بیماران مبتلا به کرونا را به کام مرگ کشانده است.

ترامپ و برخی متحدانش این دارو [برای درمان کرونا] را یک «معجره درمانی» خواندند. حتی ترامپ گفته بود خودش نیز این دارو را برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری ویروسی مصرف کرده است. این در حالی است که سازمان غذا و داروی سازمان ملل ماه گذشته هشدار داده بود که این دارو فقط باید در محیط‌های بیمارستانی استفاده شود و استفاده سرخود از این دارو عوارض جدی از جمله مشکلات قلبی به دنبال دارد.

رئیس جمهور آمریکا هفته گذشته در پاسخ به این پرسش که طبق چه شواهدی مصرف داروی هیدروکسی کلروکین را برای درمان کرونا پیشنهاد کرده است، گفت که تماسی با او گرفته شده و به گفته شده که نتیجه آن مثبت بوده است و تنها نتیجه منفی آن را تحقیقات وابسته به بیمارستان‌های وزارت امور کهنه سربازان اعلام کرده اند.

در این گزارش آمده است، دونالد ترامپ مدت هاست که به جریان اصلی علم شک کرده است. به عنوان مثال، تغییرات اقلیمی را یک «حقه» توصیف کرده است و گفته است صدای زیاد توربین‌های بادی باعث ایجاد سرطان می‌شود. وی همچنین مدعی شده است ورزش می‌تواند مقدار محدودی از انرژی بدن را صرف کند.


بیشتر بخوانید: سی ان ان: دارویی که ترامپ معرفی کرده است به شدت مرگبار است


لری گوستین، استاد حقوق دانشگاه جرج تاون و متخصص سلامت عمومی، اقدام ترامپ را نوعی زیر سوال بردن اعتماد آمریکایی‌ها به صداقت دانشمندان در خصوص بیماری کرونا دانست و آن را خطرناک توصیف کرد.

او گفت: همه آمریکایی‌ها انتظار دارند دانشمندانشان از بهترین علم برای حفظ امنیت و محافظت از آن‌ها استفاده کنند؛ بنابراین این ایده که ترامپ اطلاعات علمی محققان را رد می‌کند، عواقب خطرناکی به دنبال دارد.

کاخ سفید این تفکر را رد و خاطرنشان کرد که ترامپ در اکثر شرایط بحرانی توصیه‌های مقامات بهداشت عمومی دولت خود را دنبال کرده است.

رئیس جمهور آمریکا در حالی از تحقیقات دانشمندان در خصوص کرونا انتقاد می‌کند و به آن‌ها تهمت انگیزه سیاسی می‌زند که بسیاری از متحدانش ضمن حمایت از او با گفته‌های متخصصان بهداشت عمومی که می‌گویند ترامپ با لغو محدودیت‌ها و بازگشایی فعالیت‌های اقتصادی با جان آمریکایی‌ها بازی می‌کند، مخالف هستند و در این راستا، با استخدام پزشکان هوادار ترامپ، بازگشایی سریع اقتصاد آمریکا را در رسانه‌ها ترویج می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار