پرداخت فطریه باید تا قبل ظهر عید و یا قبل نماز عید صورت گیرد

امام جمعه شهرستان اندیکا گفت: فطریه تعیین گردیده باید تا قبل ظهر عید و یا قبل نماز عید به فقرا و نیازمندان پرداخت گردد. 

حجت الاسلام سید اکبر موسوی امام جمعه شهرستان اندیکا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  گفت: صدای پای عید می‌آید و دل مومن بر سر دو راهی آمدن عید رمضان و رفتن ماه رمضان بلا تکلیف است، آنچه اعلام گردیده به ازای هر نفر از اعضای خانواده مبلغ ۱۰ هزار تومان فطریه تعیین گردیده که باید تا قبل ظهر عید و یا قبل نماز عید به فقرا و نیازمندان پرداخت گردد. 

او بیان داشت: عید فطر پاک‌ترین عیدهاست چرا ‏که پاداش یک ماه عبادت و شست و شوی جان در نهر پاک رمضان است و عید پایان یافتن رمضان نیست، عید بر آمدن انسانی نو از خاکستر‌های خویشتن خویش است.

حجت الاسلام موسوی افزود:‏ رمضان کوره ایی است که هستی انسان را می ‏سوزاند و آدمی نو باجانی تازه از آن سر بر می‌آورد. آنان که ماه نزول برکات آسمانی را به سربلندی گذرانده اند، در این روز فرخنده، محبوب پروردگار خواهند بود.

 امام جمعه شهرستان اندیکا تصریح کرد: در این عید بزرگ، خوان نعمات پروردگار بر اهل زمین گسترانده شده و چتر رحمت ایزدی بر پوست بشریت سایه می افکند ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات، فرارسیدن عید سعید فطر بر همه شما روزه داران و مردم شریفِ شهرستان اندیکا خجسته باد و برایتان بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

این مقام مسئول ادامه داد: به علت محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا، امسال سعادت اقامه نماز جماعت عیدسعیدفطر در شهرستان را نداریم. امید است شما عزیزان با اقامه فرادا و یا به جماعت اعضای خانواده از فیض این سعادت بزرگ بی بهره نگردید. همه میدانیم که پرداخت زکات فطریه به عنوان یک امر واجب تکمیل کننده زکات تن یعنی روزه داری دراین ماه عظیم الشان است.

او ادمه داد: در پایان از خداوند سبحان خواهانم که عیدی ما را در این روز بزرگ ظهور حضرت بقیه الله الاعظم (عجل الله تعالی فرجه الشریف) و ریشه کن شدن هرچه سریع‌تر این بیماری فراگیر و شفای همه بیماران قرار دهد.

انتهای پیام/م

  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.