قبول استقرار آتش بس در افغانستان از سوی اشرف غنی

رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد گروه طالبان برای برقراری آتش بس سه روزه در این کشور را پذیرفت.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری فرانسه، اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان پیشنهاد گروه طالبان برای برقراری آتش بس سه روزه در این کشور را پذیرفت.

بر این اساس، پس از آن که گروه طالبان آتش بسی سه روزه به مناسبت فرارسیدن عید فطر اعلام کرد اشرف غنی پیشنهاد این گروه را پذیرفت و به نیرو‌های مسلح این کشور دستور داد مفاد آتش بس را رعایت کنند.

غنی با انتشار پیامی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت به عنوان فرمانده (کل قوا)، به نیرو‌های ملی دفاع و امنیت دستور دادم به این آتش بس سه روزه پایبند باشند و تنها در صورت حمله، از خود دفاع کنند.

عصر روز شنبه، یکی از سخنگو‌های طالبان با انتشار بیانیه‌ای از آغاز آتش بس سه روزه یکجانبه‌ای از سوی این گروه خبر داد. در این بیانیه به نقل از رهبری طالبان امده است: به نیرو‌های این گروه دستور داده شده است به مناسبت عید فطر، اقدام به عملیات علیه دشمن نکنند و تنها در صورت حمله از خود دفاع کنند.

از زمان سقوط دولت طالبان در افغانستان، این نخستین بار است که از سوی این گروه آتش بس اعلام می‌شود. پیش از آغاز ماه مبارک رمضان، دولت اشرف غنی پیشنهاد داده بود به مناسبت حلول این ماه، آتش بس اعلام شود، اما طالبان ضمن رد آن، اعلام کرد این پیشنهاد نه عاقلانه و نه متقاعد کننده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار