مواد شیمیایی ایران محاصره ونزوئلا از سوی آمریکا را می‌شکند

مدیر سایت اسپانیولی زبان المیادین گفت مهم‌تر از سوختی که ایران برای ونزوئلا ارسال کرده است، مواد شیمیایی است که مخصوص فعال‌سازی پالایشگاه‌های نفت است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، وفیقه ابراهیم، مدیر سایت اسپانیولی زبان المیادین اعلام کرد: «مواد شیمیایی که نفتکش‌های ایرانی برای ونزوئلا حمل می‌کنند مخصوص پالایشگاه‌ها است و سوخت مردم ونزوئلا را تامین می‌کند و فشار‌های محاصره آمریکا علیه آن‌ها را می‌شکند.»

وفیقه ابراهیم گفت: «ورود نفتکش‌های ایران به ونزوئلا، گزینه‌های دولت آمریکا را در تنگنا قرار می‌دهد و به محاصره آمریکا علیه مردم ونزوئلا پایان می‌دهد.»

مدیر سایت اسپانیولی زبان المیادین افزود: «این مواد شیمیایی برای فعالیت دست‌کم ۳ سال ۲ پالایشگاه نفت کافی است.»

به گفته وی مهم‌تر از سوخت ایرانی که این نفتکش‌ها حمل می‌کنند، مواد شیمیایی است که مخصوص فعال‌سازی پالایشگاه‌های نفت است.

پیش از این رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی کاخ سفید مدعی شده بود واردات سوخت ونزوئلا از ایران مشکلات این کشور را کاهش نمی‌دهد.

منابع رسمی بامداد امروز یکشنبه اعلام کردند اولین نفتکش ایرانی وارد محدوده منطقه ویژه اقتصادی در آب‌های سرزمینی ونزوئلا شده است.

جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت اقتصادی از متحد خود، ونزوئلا، ۵ فروند نفتکش را که حامل سوخت هستند از طریق تنگه جبل الطارق و آب‌های آزاد به ونزوئلا اعزام کرده است.

تحریم‌های آمریکا مانع از آن شده است که کشور‌ها و شرکت‌های نفتی با ونزوئلا وارد تعامل تجاری شوند. این وضع به کاهش بنزین، در ونزوئلا منجر شده، به گونه‌ای که بنزین برای خودرو‌های پلیس و آمبولانس‌ها جیره‌بندی شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۰:۲۱ ۰۴ خرداد ۱۳۹۹
بزنید امریکا را اکر کار احمقانه ای کردند مرک بر قمار باز
آخرین اخبار