استاندار گیلان:

مسیر امام خمینی (ره) راهی روشن و پرفروغ است

استاندار گیلان با بیان اینکه باید با تاسی از سیره امام راحل، رویکرد امیدآفرینانه داشته باشیم، گفت: مسیر و خط امام (ره) راهی روشن و پرفروغ است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان زارع، استاندار گیلان روز گذشته در جلسه استانی هماهنگی بزرگداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره) مسیر و خط امام (ره) را راهی روشن و پر فروغ دانست و گفت: باید با تاسی از سیره امام راحل، تأکیدات رهبر معظم انقلاب و برنامه‌های نویدبخش دولت، رویکرد‌هایی امیدآفرینانه به انقلاب و کشور داشته باشیم.

او افزود: امروز با وجود آنکه افزون بر سه دهه از رحلت بنیانگذار کبیر انقلاب می‌گذرد؛ همچنان اندیشه‌های تابناک آن روشن ضمیر فرزانه، نه فقط در ایران اسلامی بلکه نزد همه ملت‌های آزادیخواه دنیا تلألو دارد.

استاندار گیلان با تاکید بر لزوم الگوبرداری از سیره و زندگی امام (ره) اظهار کرد: اعتقاد به اخلاق اسلامی، خودباوری، امیدبخشی، شجاعت، احترام به دیگران، فصل الخطاب بودن قانون، نظم، حفظ سلامت مردم و غیره همه در سیره عملی امام است که برای همگان به عنوان الگو باید مدنظر باشد.

زارع ادامه داد: معتقدم مسیر و خط امام (ره) راهی روشن و پرفروغ است که حضور در این مسیر، همان انقلابی گری و تلاش برای عزت بخشی انقلاب و اسلام عزیز است.

او با اشاره به اینکه به سبب جلوگیری از گسترش ویروس کرونا محدودیت‌هایی برای برگزاری تجمعات میلیونی در حرم مطهر امام (ره) و نیز برگزاری اجتماعات گسترده در استان‌ها وجود دارد، اضافه کرد: باید متناسب با این شرایط و در راستای غنا بخشیدن به برنامه‌های ویژه این ایام، با کمک فنآوری و ابزار‌های جدید، سیره امام خمینی (ره) را در جهان گسترش دهیم.

استاندار گیلان با اشاره به ضرورت معرفی ابعاد شخصیتی امام راحل و آرمان‌های بلند ایشان به نسل جوان، تصریح کرد: در کنار فعالیت در فضای مجازی، فضاآرایی محیطی نباید به فراموشی سپرده شود و لازم است همه فرمانداران، شهرداران و دهیاران در اجرای این مهم فعالیتی موثر داشته باشند.

زارع استفاده از ظرفیت‌های استانی در تولید محتوا در بخش امام شناسی را موضوعی با اهمیت خواند و بر لزوم بهره گیری از ظرفیت شخصیت‌های برجسته علمی، فرهنگی و مذهبی در این ارتباط و برگزاری مسابقات فرهنگی و هنری متناسب با ایام بزرگداشت امام خمینی (ه) تأکید کرد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.