اسلام دین رحمت یکدلی و عدالت است

امام جمعه سنندج گفت: دین مبین اسلام دین رحمت، یکدلی و عدالت است و ما به عنوان یک مسلمان باید در راستای عمل به آموزه‌های دینی خود گام بر داریم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، ماموستا فایق رستمی امام جمعه سنندج صبح امروز یکشنبه در خطبه‌های نماز عید فطر که در مسجد جامع سنندج انجام شد، اظهار کرد: قبل از هر چیز این عید بسیار بزرگ را به همه مسلمانان جهان به ویژه مردم مومن و متدین استان کردستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنم.

او با اشاره به اینکه پیام اصلی عید سعید فطر وحدت و همدلی در بین همه مسلمانان است، افزود: دین مبین اسلام دین رحمت، یکدلی و عدالت است و ما به عنوان یک مسلمان باید در راستای عمل به آموزه‌های دینی خود گام بر داریم.

امام جمعه سنندج ضمن اشاره به حوادث و اتفاقات چند ماه اخیر در سراسر جهان، گفت: یکی از مهمترین مسائل عصر امروز بشریت تلاش برای رسیدن به وحدت و همدلی برای عبور از بحران‌های مختلف است.

او به داستان ویروس کرونا در سراسر جهان اشاره کرد و یادآور شد: گسترش این ویروس ثابت کرد که بشریت باید برای عبور از بحران‌ها و مشکلات مختلف وحدت و همدلی بیشتری را در دستور کار خود قرار دهد.

ماموستا رستمی افزود: اکنون که همه با بیماری خطرناک کرونا ویروس درگیر هستند باید یار و غمخوار همدیگر بوده و خانواده‌های نیازمند، مساکین و فقرا را فراموش نکنیم.

او از همراهی مردم کردستان برای کمک به خانواده‌های آسیب‌پذیر از کرونا تقدیر کرد و یادآور شد: مردم ایران اسلامی در طول شیوع این ویروس با غمخواری و دلسوزی، به خوبی نشان دادند که همانند سابق در زمان بحران و مشکلات، در کنار هم هستند و از هیچ تلاشی برای کمک به همنوعان فروگذار نمی‌کنند.

امام جمعه سنندج برگزاری رزمایش‌های مختلف برای کمک به افراد نیازمند در سراسر کشور به ویژه استان کردستان را یک الگو برای دیگر نقاط جهان عنوان کرد و افزود: این همدلی و در کنار هم بودن ثابت کرد که ما مردم استان کردستان همواره به فکر همنوعان خود بوده و در صورت نیاز به آن‌ها کمک می‌کنیم.

او با اشاره به لزوم تلاش برای خدمت رسانی بهتر به مردم از سوی همه مدیران و مسئولان، گفت: ماه مبارک رمضان ماه وحدت، همدلی و بندگی بود و به همین دلیل ما باید مولفه‌های اصلی این ماه بسیار عزیز را در سایر روز‌های سال نیز در دستور کار قرار دهیم.

ماموستا رستمی در پایان سخنان خود به سالروز سوم خرداد اشاره کرد و افزود: آزادسازی خرمشهر یکی از مهمترین دستاورد‌های ۸ سال دفاع مقدس بوده و این اقدام رزمندگان اسلام ثابت کرده که ایمان مهمترین سلاح برای مقابله با ظالم و افراد زورگو است.

انتهای پیام/ع

برچسب ها: امام جمعه ، عید فطر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.