مقابله الحشدالشعبی با تلاش داعش برای نفوذ به غرب سامرا

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق با تلاش تروریست‌های داعش به منظور نفوذ به غرب سامرا مقابله و نقشه آن‌ها برای حمله به نیرو‌های عراقی را خنثی کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، فرماندهی الحشدالشعبی در محور عملیات سامرا امروز (یک‌شنبه) اعلام کرد نفوذ تروریست‌ها داعش به غرب شهر مقدس سامرا به دست نیرو‌های مردمی دفع شد.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: عناصر گروه تروریستی داعش قصد داشتند به یگان‌های تیپ ۳۱۴ نفوذ کنند و عملیات تروریستی انجام دهند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های گروه ضربت تیپ ۳۱۴ بلافاصله به مقابله با تروریست‌های داعش اقدام و آن‌ها را مجبور به فرار کردند.

پایگاه اینترنتی الحشدالشعبی دیروز (شنبه) نیز اعلام کرد یگانی از تیپ پنجاه و ششم بسیج مردمی عراق حملات تروریست‌ها را به روستای «قشقایه» در غرب کرکوک ناکام گذاشت و در این حملات یک شهروند عراقی اهالی روستای قشقایه به شهادت رسید.

به گفته کارشناسان امنیتی عراق، نیرو‌های آمریکا با تسلط بر بخش‌هایی از نوار مرزی عراق و سوریه، این مناطق را به نقطه امنی برای رفت‌وآمد عناصر تروریستی به این دو کشور، محلی برای آموزش و آماده‌سازی آن‌ها و تجهیز این عناصر به سلاح برای اجرای عملیات‌های جنایتکارانه تبدیل کرده‌اند.

سرتیپ یحیی رسول، سخنگوی فرمانده کل نیرو‌های مسلح عراق نیز روز (جمعه) از وجود بیش از ۷۰ هزار تروریست در اردوگاه‌های سوریه در نزدیکی مرز عراق خبر داد.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار