معاون کل وزارت بهداشت:

رسیدن به شرایط عادی کرونا در کشور و خوزستان به زمان نیاز دارد

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: برای اینکه در کشور و خوزستان به شرایط عادی در خصوص ویروس کرونا برسیم به زمان نیاز داریم.

رسیدن به شرایط عادی کرونا در کشور و خوزستان به زمان نیاز داردبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: استراتژی اصلی ما در خوزستان فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت بیشتر مسائل بهداشت فردی، انجام تست بیشتر و کشف موارد بیماری در مراحل اولیه ، تعقیب و کشف افراد در برخورد نزدیک با بیماران و احتمال درگیری است که قرنطینه و جداسازی این دو گروه با شدت و حدت بیشتری در استان ادامه خواهد یافت.

او بیان داشت: تلاش‌های شایسته حوزه بهداشت و درمان در خوزستان قابل تقدیر است و اپیدمی و همه گیری این بیماری، در این استان نسبت به سایر استان‌ها با تاخیر ایجاد شد.

حریرچی ادامه داد: از آنجایی که ملاحظات فرهنگی، قومی و نزدیکی‌های خانواگی و فامیلی در این استان نسبت به سایر استان‌ها بیشتر است و عید فطر به صورت خاص‌تر نسبت به استان‌های دیگر برگزار می‌شود، از مردم عاجزانه خواهش می‌کنیم چند روز دیگر نیز با ما همکاری کنند.

معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: تدابیر لازم توسط استاندار و شورای تامین اتخاذ خواهد شد، اما پیشنهاد اولیه این است که با رعایت مسائل معیشتی و اقتصاد مردم، فاصله گذاری اجتماعی رعایت شود و باید رعایت مسائل بهداشتی فردی از جمله استفاده از ماسک را به حداکثر برسانیم و دید و بازدید‌ها را کاهش دهیم تا با رعایت اصولی بهداشتی در دو سه هفته آینده، خوزستان از وضعیت قرمز خارج شود.

در نشست ستاد مبارزه با کرونا خوزستان، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گزارشی از وضعیت کرونا در استان و آخرین اقدامات محدود کننده بیماری ارائه داد.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.