تونی بلر عملکرد ترامپ در مقابله با کرونا را زیر سوال برد

نخست وزیر سابق انگلیس از عملکرد رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با شیوع ویروس کووید-۱۹ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ان بی سی نیوز، تونی بلر، نخست وزیر سابق انگلیس عملکرد دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با همه گیری ویروس کرونا را زیر سوال برد و درباره پیامد‌های اقتصادی ناگوار این همه گیری هشدار داد.

نخست وزیر سابق انگلیس با هشدار نسبت به پیامد‌های اقتصادی وحشتناک ناشی از اقدامات مقابله‌ای کرونا گفت کشور‌هایی که تعطیلی‌ها را به سرعت اعمال کردند و آزمایش و پیگیری بیماری را انجام دادند، باعث شدند شما در اقتصاد جسورانه‌تر عمل کنید.

بلر در ادامه این مصاحبه مشکل کشور‌های غربی را در برهه زمانی فعلی، آگاهی مردم درباره خطرات بیماری کرونا دانست و تاکید کرد به عقیده من مردم به اندازه کافی نسبت به خطرات رکود اقتصادی ناشی از شیوع کرونا مطلع نیستند.

نخست وزیر سابق انگلیس در واکنش به نسخه پیچی‌های اخیر رئیس جمهور آمریکا ترجیح داد که از بیان نظرش درباره این اقدامات ترامپ خودداری کند. بلر گفت من چندان نگرانی بابت اظهارنظر‌های شخصی در این خصوص ندارم و بیشتر دغدغه ام متوجه نبود همکاری جهانی برای مقابله با این بیماری است.

او در مقایسه ترامپ با روسای جهمور پیشین آمریکا گفت زمانیکه به گذشته و همکاری با بیل کلینتون، جرج بوش و حتی باراک اوباما برمی‌گردم، مسئله مهم در آن زمان این بود که چگونه همه جهان را گردهم آوریم.

نخست وزیر سابق انگلیس تلاش‌های جهانی را دربرگیرنده کشف واکسن، یافتن درمان و افزایش توانایی انجام آزمایش تشخیصی کرونا و نیز تدابیر مطمئن برای کاهش مشکلات اقتصادی دنیا دانست.

از ابتدای همه گیری ویروس کرونا، عملکرد ضعیف و سوء مدیریت دولت ترامپ در کنترل شیوع این بیماری با انتقادات گسترده داخلی و جهانی همراه بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار