معاون کل وزارت بهداشت:

بازگشایی اماکن با هدف تامین معیشت مردم/ تالارها و مهدکودک‌ها تعطیل هستند

حریرچی گفت: در حال حاضر برای قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها و مهد کودک‌ها تعطیل هستند.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: یکی از سیاست های وزارت بهداشت بازگشایی حداکثری اصناف برای تامین معیشت مردم است. همه مشاغل در سامانه وزارت بهداشت به ثبت رسیده است.

او با بیان اینکه اصناف با ورود به سامانه بارکد مخصوص خود را دریافت می کنند افزود: در حال حاضر حدود ۸۶ درصد از اصناف بارکد خود را دریافت کرده‌اند و مجاز به بازگشایی مشاغل خود هستند.

حریرچی با اشاره به اینکه مردم با گوشی های دوربین دار می توانند بارکد اصناف را کنترل کنند، ادامه داد: مردم‌ بهترین بازرس‌های ما هستند و در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موارد را از طریق پاسخگویی به سوالات یا سامانه ۱۹۰ گزارش دهند.

معاون کل وزارت بهداشت با اشاره به اینکه قهوه‌خانه‌ها اجازه عرضه قلیان و مواد دخانی را ندارند، بیان کرد: در حال حاضر تالارهای پذیرایی، کافی شاپ‌ها، مهد کودک‌ها، استخرها و برخی ورزش‌ها مانند: کشتی و کاراته که میزان تماس در آن‌ها بالا است فعلا اجازه فعالیت ندارند.

حریرچی گفت: ۸۵ درصد از مرگ و میرهای ناشی از بیماری کرونا مربوط به گروه های پرخطر مانند بیماران مبتلا به عارضه های زمینه ای و سالمندان است.

او با اشاره به تشدید فاصله گذاری اجتماعی و رعایت بهداشت فردی در سطح استان خوزستان، افزود: جلسات متعددی با دانشگاه علوم پزشکی اهواز و استانداری انجام شده است. تست های تشخیصی در افراد بی‌علامت و کم‌علامت افزایش پیدا می کند تا بیماران در مراحل اولیه شناسایی شوند. افراد در تماس با بیماران نیز مشخص و ایزوله خواهند شد.

وضعیت استان خوزستان قرمز است

معاون کل وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر وضعیت استان خوزستان قرمز بوده و اقدامات خوبی در این استان انجام گرفته است. روند صعودی میزان ابتلا به کرونا در این استان در حال تبدیل به خط صاف شده است و امیدواریم بین یک تا سه هفته آینده شاهد روند نزولی ابتلا به کرونا در استان خوزستان باشیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریم
۲۲:۲۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
کافی شاپ پرخطره ولی قهوه خانه نه؟!