کاهش ۴۱ درصدی بارش‌ها در استان کرمانشاه

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه گفت:همه شهر‌های استان که ایستگاه هواشناسی در آن‌ها مستقر است بارندگی امسال آن‌ها نسبت به سال قبل کاهش داشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ علی محمد زوراوند  گفت: ۴۵۶.۳ میلی‌متر باران در هشت ماه سپری شده از سال زراعی جاری در استان بارید که در مقایسه با سال زراعی قبل که حدود ۷۷۵ میلی متر بود ۴۱ درصد و نسبت به دوره بلندمدت نیز ۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او اظهارداشت: همه شهر‌های استان که ایستگاه هواشناسی در آن‌ها مستقر است بارندگی امسال آن‌ها نسبت به سال قبل کاهش داشته است که بیشترین آن‌ها متعلق به سومار با ۶۳ درصد و گیلانغرب و قصرشیرین با ۶۱ درصد بوده است.

زوراوند همچنین به کاهش بارندگی دوره بلندمدت ۱۱ شهر استان نیز اشاره و اظهار داشت: بیشترین این کاهش متعلق به سومار با ۴۴ درصد، قصرشیرین با ۴۲ درصد و گواور با ۳۱ درصد است.

معاون اداره کل هواشناسی استان کرمانشاه در ادامه از پاوه به عنوان پربارش‌ترین نقطه استان یاد کرد و گفت: میانگین بارش‌های این شهر به ۶۷۷ میلی متر رسید که البته در مقایسه با سال قبل که یک هزار و ۴۴۸ میلی متر بود ۵۴ درصد و نسسبت به دوره بلندمدت نیز ۱۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

او در خصوص میانگین بارش‌های سال زراعی جاری در شهر کرمانشاه نیز گفت: میانگین بارش‌های مرکز استان از اول مهر ۹۸ تا اول اردیبهشت ۹۹ به ۵۳۵.۶ میلی متر رسیده است این مقدار بارش در مقایسه با سال زراعی گذشته ۶۷۶.۴ میلی متر بوده ۲۱ درصد کاهش، ولی در مقایسه با دوره بلند مدت ۲۶ درصد افزایش نشان می‌دهد.

انتهای  پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.