ابتلای دو پرستار به کرونا درهرمزگان/۷۲ درصد مبتلایان زیر ۴۰ سال هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان از رکورد شکنی ابتلا به کرونا در هرمزگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،دکتر حسین فرشیدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۶ مبتلا به کرونا درهرمزگان شناسایی شدند.

فرشیدی افزود:با ابتلای ۱۴۶ نفر دیگر به کرونا، شمار مبتلایان در استان به دوهزار و ۵۳۸ بیمار افزایش یافت و از مبتلایان جدید، ۸۸ نفر در بندرعباس، ۳۰ نفر در میناب، ۱۳ نفر در قشم، ۷ نفر در بندرخمیر، ۶ نفر در حاجی آباد دو نفر در بستک ثبت شده است.

او گفت: بیماران بستری در بخش مراقبت‌های ویژه (آی سی یو) افزایش یافته و به ۲۹ نفر رسیده است و هزار و ۸۰۲ نفر در قرنطینه خانگی هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: در۲۴ ساعت گذشته فوتی نداشتیم و شمار فوتی‌ها بدون تغییر۳۶ نفر باقی ماند. دکتر حسین فرشیدی از شمار بالای خانم‌های خانه دار در بین موارد جدید مبتلا به کرونا ابراز نگرانی کرد و افزود: از ۱۲۴ مورد جدید، ۲۸ نفر خانه دارند و ۱۰ نفر نیز محصلند.

او افزود: دو پرستار در بین مبتلایان به کووید ۱۹ امروز قرار دارند و از مجموع مبتلایان ۷۲ درصد زیر ۴۰ سال هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: مبتلایان حاجی آباد همه از یک خانواده و تبعه کشور افغانستانند.

فرشیدی گفت:۱۳ مبتلا در قشم نیز عمدتا خانه دار و محصلند و یک نفر نیز تبعه افغانستان است و از ۳۰ مبتلای در میناب نیز ۱۱ نفر ماهی فروشند.

او افزود: از ۷ مورد بندر خمیر نیز تنها یک نفر از مرکز شهرستان و مابقی از روستا‌های اطراف بوِیژه روستای کهورستان است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: کم سنترین مبتلا، دو نوزاد پسر یک ساله از بندرعباس و حاجی آباد و پیرترین فرد نیز خانمی ۸۳ ساله است.

دکتر فرشیدی از مردم خواست فاصله گذاری اجتماعی را به صورت جدی رعایت کنند.

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۰۵ خرداد ۱۳۹۹
آخه عزیز من جاده ها باز الان بندرعباس خلوت خلوته چون همه ی مردم رفتن به روستاها. افراد غیربومی هم رفتند به استان های خودشون‌. از قدیم گفتن با حلوا حلوا دهن شیرین نمیشه. هیچ کار عملی برای پیشگیری انجام نمیشه. یه زمانی استان هایی با ۴ برابر جمعیت هرمزگان با روزی ۱۵۰ مورد به عنوان کانون شیوع معرفی می شدند حالا هرمزگان با ۱.۵ میلیون نفر جمعیت به آمار روزانه بالای ۱۰۰ رسیده و انگار نه انگار. مقایسه کنید با کشورهایی که زمانی آمار روزانه بیشتر از ایران بود ولی حالا آمار ابتلا رو در کل کشورشون کمتر از یک استان ماست.