موردی از بیماری تب برفکی در چهارمحال و بختیاری وجود ندارد

مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون موردی از بیماری تب برفکی در استان وجود ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر موردی از بیماری تب برفکی در استان وجود ندارد و این بیماری در استان فروکش کرده است.

او افزود: تب برفکی یک بیماری دوره‌ای است که احتمال طولانی شدن آن در نقاطی که دام‌ها واکسینه نشده باشند، وجود دارد.

سلطانی با اشاره به اینکه دام‌هایی که واکسینه نشده و دام‌های حساس ممکن است با شیوع این بیماری درگیر شوند اضافه کرد: اکنون موردی از تب برفکی در دام‌های استان وجود ندارد و دامداری‌های حساس یا به این بیماری مبتلا شده و یا آن را پشت سر گذاشته‌اند، بقیه دام‌ها نیز واکسینه شده‌اند یا عبارت دیگر هم اینک جمعیت دامی استان علیه تب برفکی واکسینه و ایمن است.

او با بیان اینکه تب برفکی با شروع گرما کاهش پیدا می‌کند ادامه داد: اکنون مشکلی در خصوص تب برفکی در استان وجود ندارد مگر اینکه سویه جدیدی وارد استان شود، که البته با توجه به گرمای هوا بعید است.

سلطانی گفت: دامداران نباید اطمینان پیدا کنند که با یک بار انجام واکسیناسیون تب برفکی دیگر دامشان گرفتار نمی‌شود، دوره اثر بخشی واکسن این بیماری چهار ماه است، یعنی دامداران باید چهار ماه آینده دوباره دام‌های خود را واکسینه کنند تا در صورت شیوع بیماری ویروس دام‌های حساس آن‌ها را آلوده و بیمار نکند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار