آغاز برداشت خاکشیر در مرودشت

برداشت مکانیزه خاکشیر در مرودشت آغاز شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دهقان مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت خاکشیر از دو هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع این شهرستان آغاز شده است.

او، متوسط عملکرد خاکشیر در این شهرستان را ۸۰۰ تا یک هزار و ۲۰۰ کیلوگرم در هکتار اعلام و بیان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از دو هزار و ۸۰۰ تن خاکشیر تولید شود.

دهقان تصریح کرد: همزمان با فرارسیدن فصل برداشت خاکشیر، پنج دستگاه کمباین مشغول برداشت هستند و در ادامه با افزایش سطوح قابل برداشت تعداد کمباین‌ها افزایش می یابد.

مسئول مکانیزاسیون مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت  ادامه داد: کشت این گیاه در مرودشت از اوایل پاییز تا بهمن امکان پذیر است و برداشت آن نیز بسته به تاریخ کاشت دارد که از اواخر اردیبهشت تا تیر ماه انجام می‌شود.

او، ادامه داد: همه مزارع خاکشیر دیم هستند، و توزیع و پراکنش مناسب بارندگی‌های زمستان و بهار رونق مزارع را در پی داشته که انتظار می‌رود عملکرد نسبت به پارسال افزایش یابد.

دهقان افزود: قیمت مناسب، تنوع کم آفات و بیماری‌ها و تولید محصول ارگانیک به دلیل استفاده نکردن از سم و کود در تولید خاکشیر از مزایایی کشت این محصول است.

انتهای پیام/ت

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار