از اوایل تا اواسط امروز؛

در مناطق غربی و جنوب غربی خوزستان گرد و خاک رخ می دهد

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان از وقوع گرد و خاک در مناطق غربی و جنوب غربی استان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کیامرث حاجی زاده مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان با اشاره به هشدار وقوع گردوخاک سطح زرد در استان اظهار داشت: براساس پیش‌بینی مرکز ملی پایش و هشدار سریع گرد وخاک هواشناسی خوزستان انتظار می‌رود از اوایل تا اواسط روز جاری در مناطق غربی و جنوب غربی استان شاهد گرد و خاک و در پی آن کاهش دید افقی و افزایش غلظت آلاینده‌ها باشیم.

او افزود: اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستـان‌ها باید آماده‌باش نمودن بخش‌های موردنیاز واحد‌های تابعه، برقراری کشیک شبانه روزی و حضور در محل فعالیت، نسبت به اطلاع رسانی مستمر و ارایه توصیه‌های ایمنی وبهداشتی مانند پرهیز از تردد غیرضروری و توقف در مجاورت سازه‌های موقت، تابلو‌های تبلیغاتی، تیر‌های انتقال برق، درختان و سایراجسام با احتمال سقوط و مناطق درمعرض خطر وقوع گردوخاک ودرصورت لزوم جهت تردد در مواقع آلودگی هوا استفاده از ماسک مناسب و توجه به سایر توصیه‌ها، هشدار‌ها و نکات ایمنی و بهداشتی اقدام کنند.

حاجی زاده بیان کرد: به شهروندان بویژه بیماران، کودکان، سالمندان و افرادساکن درمناطق درمعرض خطروقوع گردوخاک، آلودگی هوا وسقوط اجسام و نیز به رانندگان جهت احتیاط لازم در رانندگی با توجه به پیش بینی کاهش دیدافقی توصیه می‌شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان خوزستان اظهار داشت: مراکز درمانی و بهداشتی سیار و شعب هلال احمر در مناطق پرتردد نیز برای انجام اقدامات لازم همچنین در خصوص سقوط احتمالی درختان، سازه‌های موقت و اجسام در اثر وزش باد ابلاغ شده تدابیر لازم را در نظر بگیرند.

کیامرث حاجی زاده تصریح کرد: کارخانجات ومراکزصنعتی نیز باید به منظورکاهش آلاینده‌های صنعتی تدابیرلازم را برای مدیریت مصرف سوخت داشته و ضمن ارتباط مستمربا اداره کل مدیریت بحران استان واعلام آخرین وضعیت آمادگی برای حوادث احتمالی را در دستور کار خود قرار دهند.

گرد و غبار روز‌های ۲۱ و ۲۲ اردیبهشت ماه برخی نقاط خوزستان را فرا گرفت و میزان گرد و غبار خرمشهر در روز ۲۱ اردیبهشت ماه در ساعت ۱۲ ظهر به ۲ هزار و ۸۳۵ میکروگرم بر مترمکعب یعنی حدود ۱۹ برابر حد مجاز رسید.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.