مشاور سابق ترامپ اذعان کرد؛

کاخ‌سفید از ترس واکنش تهران و کاراکاس از هر نوع اقدامی علیه این دو کشور خودداری می‌کند

«ولید فارس» درخصوص نوع واکنش آمریکا به حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا مسائلی را بیان کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه سعودی الحدث، ولید فارس، مشاور سابق ستاد تبلیغاتی دونالد ترامپ اذعان کرد کاخ سفید از ترس واکنش تهران و کاراکاس، از هر نوع اقدامی علیه حرکت نفتکش‌های ایرانی به سوی ونزوئلا خودداری کرد و هیچ توافقی بین تهران و واشنگتن در این باره صورت نگرفته است.

ولید فارس در پاسخ به این سوال که چرا آمریکا مانع از ورود نفتکش‌های ایرانی به آب‌های سرزمینی ونزوئلا نمی‌شود؟ گفت: این سوالی خوب و بسیار مهم است و با صراحت می‌گویم هیچ پاسخی برای این سوال نداریم. تصمیم گیری برای متوقف کردن این کاروان کشتی ها، پیامد‌های زیاد و بزرگی دارد. زیرا مسئله ارتباط این کشتی‌ها به دیگر کشور‌ها و شرکت‌ها مطرح است که دولت ترامپ می‌تواند از نظر حقوقی با آنها تعامل داشته باشد. اما اگر چنین عملیاتی را آغاز کند، به خوبی می‌داند که باعث تنش در جبهه ونزوئلا و نیز جبهه خلیج فارس و عراق خواهد شد. به نظر می‌رسد سران ایران و ونزوئلا برای چنین اقدامی برنامه ریزی کرده اند و کاخ سفید و دونالد ترامپ را در برابر این گزینه قرار دارند که اگر این کاروان را متوقف کند، با هر دو کشور وارد درگیری خواهد شد. به ویژه که چنین درگیری در شرایط فعلی به سود ترامپ نیست. ایران و ونزوئلا از این موفقیت خود، برای تبلیغات گسترده در منطقه و جامعه جهانی استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: نخستین نفتکش ایرانی به سواحل ونزوئلا رسید

وی درباره امکان اعمال تحریم‌های اضافی علیه ایران خاطر نشان کرد: فکر نمی‌کنم افزایش تحریم‌ها باعث تغییر توازن قدرت شود. اقدام عملی برای جلوگیری از این قبیل اقدامات ایران و ونزوئلا می‌تواند موازنه قدرت را تغییر دهد، اما فکر نمی‌کنم در شرایط فعلی، چنین اقدام عملی صورت گیرد. گزینه دیگر اعمال تحریم‌ها از نوع جدید علیه کشور‌ها و شرکت‌هایی است که به موفقیت این اقدام ایران و ونزوئلا کمک کنند. در روز‌ها و هفته‌های آینده ممکن است شاهد چنین اقدامی باشیم. ایران تلاش می‌کند با متحد شدن با ونزوئلا جبهه جدید بین‌المللی علیه آمریکا باز کند و در این راه موفق شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۳۴ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
بهتره با این خبرا ترامپ رو سر لج نندازین این دیوونه نزنه باز ملت رو عزادار نکنه
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۰۵:۳۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نترس .....
خدا با ماست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نگران نباش بالاتر ازسیاهی رنگی نیست .دیگه چه کسی عزیزتر از سردار؟؟؟؟
آخرین اخبار