پیگیری مشکلات اینترنت در ملاقات نوجوان سیمکانی و وزیر ارتباطات

یکی از نوجوانان سیمکان جهرم برای پیگیری مشکلات اینترنت با وزیر ارتباطات ملاقات کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، در سفر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به شهرستان جهرم که دوشنبه انجام شد، ابوالفضل اکبری دانش‌آموز اهل بخش سیمکان از توابع شهرستان جهرم در ملاقاتی با محمد جواد آذری جهرمی از مشکلات اینترنت در این بخش سخن گفت و وزیر ارتباطات در پاسخ به این موضوع اظهار کرد: در روز‌های آینده با نصب دکل‌های مخابراتی در روستا‌های مانیان و تیرافجان، مشکل پایین بودن سرعت اپراتور همراه اول حل خواهد شد.

محمدجواد آذری جهرمی با بیان اینکه، پهنای باند رومینگ برای اپراتور ایرانسل نیز افزایش خواهد یافت، قول مساعد داد پیگیری‌های لازم را در این زمینه به عمل آورد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیش از این گفته بود، با موافقت و دستور رییس جمهوری و مساعدت محمد باقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، استفاده دانش‌آموزان و معلمان کشور از شبکه آموزش دانش آموزان (شاد) تا پایان خرداد ماه ۹۹ رایگان خواهد بود و در تلاش است مصوبات لازم برای رایگان شدن همیشگی این شبکه نیز اخذ شود.

بررسی مشکلات مخابرات شهرستان‌های جهرم و خفر

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همچنین امروز پنجم خرداد در نشستی، مشکلات مخابراتی شهرستان‌های جهرم و خفر را بررسی و ابراز امیدواری کرد: مردم این ۲ شهرستان به مرور شاهد عملیاتی شدن تصمیمات اتخاذ شده در این نشست، باشند.

آذری جهرمی افزود: در این جلسه، مشکلات ارتباطی در حوزه ارتباطات سیار و ارتباطات دیتا با محوریت مناطق روستایی و کمتر برخوردار به تفصیل مورد بحث و بررسی قرار گرفت و تصمیمات خوبی برای رفع مشکلات موجود اتخاذ شد.

تجهیز تعدادی از سایت‌های همراه اول جهرم به فیبرنوری

محمدرضا مهارت‌فر مدیر مخابرات شهرستان جهرم نیز بیان کرد: در ماه‌های اخیر چند سایت همراه اول در مناطق مختلف این شهرستان نصب شده و افزون بر این امامزاده اسماعیل (ع)، مسجد حاج عبدالله، بیمارستان پیمانیه و مرکز زیرساخت جهرم به فیبرنوری مجهز شده‌اند.

او افزود: افزایش سرعت دسترسی به اینترنت، افزایش پایداری ارتباطات، کاهش اثرات اختلال (نویز) و سایر عوامل محیطی، ارائه زیرساخت‌های لازم برای سرویس‌های جدید و پهنای باند، از مزایای سامانه‌های انتقال مبتنی بر فیبرنوری است.

ژیان‌سواری وزیر ارتباطات در جهرم

سفر وزیر ارتباط و فناوری اطلاعات به جهرم، دست‌مایه پست‌های اینستاگرامی او نیز شده است.

محمدجواد آذری جهرمی، همچنین در اینستاگرام با انتشار تصویری از خود و پسرش که در جهرم سوار بر یک ژیان قدیمی شده‌اند، از خاطرات ژیان و ویژگی‌های دهه نودی‌ها این طور نوشت:

ژیان، ماشین پُرخاطره‌ای برای قدیمی‌ها است. کسی را سراغ دارم که می‌گوید ۹ نفر کوچک و بزرگ را توی ژیان جا داده و به مشهد رفته اند. دهه نودی‌ها هم از هر فرصتی استفاده می‌کنند! شاید من فکر کنم این تیکه آهن دیگر به درد نمی‌خورد، ولی محمد همین که دید یک فرمان دارد براش کافی بود تا بازی را شروع کند. تازه خیلی هم با جدیت، انگار این ژیان اینجا افتاده بود تا یک روزی یک دهه نودی پیدایش کند و با آن تمرین رانندگی کند، ایستاده و ببینید این‌ها چند سال دیگر چگونه همه کم‌کاری‌های نسل‌های قبل را جبران می‌کنند.

حدود نیم ساعتی ما را دراین ژیان نشانده و رانندگی می‌کرد، همه این‌ها یک طرف، این سیوالش هم یک طرف: «بابا، بوقش کو؟»

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.