باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

آخرین نتایج نشست‌های فراکسیون اکثریت برای تعیین رئیس و نواب رئیس مجلس یازدهم

نتایج نشست‌های فراکسیون اکثریت مجلس یازدهم حاکی از داوطلبی چهار نفر برای تصدی ریاست است.

آخرین نتایج نشست‌های فراکسیون اکثریت برای تعیین رئیس و نواب رئیس مجلس یازدهمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، منتخبان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در روز‌های منتهی به آغاز دورِ جدید پارلمان کشور، نشست‌های مختلفی در جهت ارائه برنامه‌های پیشِ‌رو برگزار کردند که یکی از مهم‌ترین مسائل مطرح شده در این جلسات، تعیین داوطلبان تصدی جایگاه هیئت رئیسه بوده است.

بر اساس آیین نامه داخلی پارلمان، نخستین نشست رسمی نمایندگان دوره جدید را هیئت رئیسه سنی اداره خواهد کرد و سپس با انجام رأی گیری، هیئت رئیسه سال اول تعیین خواهد شد.

این هیئت از یک رئیس، دو نائب رئیس، شش دبیر و سه ناظر تشکیل می‌شود.

گفته می‌شود، پنجشنبه گذشته منتخبان شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب برای ارائه برنامه‌های نامزد‌های ریاست و نائب رئیسی نشستی داشته‌اند. همچنین بر اساس اخبار به دست آمده، تاکنون محمد باقر قالیباف، حمید رضا حاجی بابایی، سید مصطفی آقا میرسلیم و فریدون عباسی چهار نفر داوطلب ریاست مجلس هستند و در نایب رئیسی پارلمان هم حدود ۹ نفر نامزد شده‌اند.

در میان نامزد‌های نایب رئیسی، بعضی تجربه امور اجرایی در وزارتخانه‌ها و سفارت‌ها و برخی هم سابقه حضور در ادوار مجلس را در کارنامه خود ثبت کرده‌اند. از میان این افراد می‌توان به محمد مهدی زاهدی، الیاس نادران، سید رضا تقوی، علی نیکزاد، علیرضا منادی، فرهنگی، محمدرضا میرتاج‌الدینی هم اشاره کرد که هر کدام داوطلبی خود را اعلام کرده‌اند.

گفته‌ها حاکی از آن است که زاهدی در جلسات اخیر، برنامه‌ای در جهت انطباق با سیاست‌های کلی کشور، از اقتصاد، جهش تولید، فناوری‌های نو و... ارائه کرده است که به زودی منتشر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، نشست رسمی انتخاب اعضای هیئت رئیسه از سوی فراکسیون اکثریت، بعد از ظهر چهارشنبه همین هفته پس از برنامه آغازین مجلس یازدهم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
محمد على قره
۰۱:۱۲ ۰۶ خرداد ۱۳۹۹
رئيس مجلس : قاليباف . نايب رئيس : دكتر زاهدى
راه ورزش از مجلس مى گذرد
مجالس قبلى نتوانستند ، حق ورزشى مردم را به انها بدهند
ورزش ايران بايد فرهنگى و همگانى شود و وزير ورزش بايد متخصص علوم ورزسى باشد .
كشور سوئد با تكيه بر ورزش قهرمانى اش ، با يك هشتم جمعيت كشور ما ٨ برابر ايران مدال المپيك دارد !
در ورزش ايران مردم گم شده اند
وزارت ورزش موفق شده است كه بوسيله نمايش مسابقه ، مردم ايران را : ساكن ، چاق و دچار فقر حركتى و امراض گوناگون نمايد .
قانون اساسى مى گويد كه در كشور ما ورزش همگانى در اولويت است ، مقام معظم رهبرى مى گويند كه در نظام اسلامى ما ورزش همگانى در اولويت است و آن ورزش هيجانى و بين المللى ورزش درجه دوم نظام اسلامى ماست .
در ورزش همگانى لانوان در اولويت اند .
تا كنون : مجلس براى ورزش همگانى ارزشى قائل نبوده است : دكتر قره
آخرین اخبار