کشت ۱۰۰ هزار هکتار حبوبات در کردستان

سالانه حدود ۱۰۰ هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در کردستان کشت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، حیدر مرادی معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: در سال زراعی جاری کشت بهاره در مزارع استان کردستان با تنوع بیش از ۲۰ محصول زراعی و جالیزی انجام می‌شود.

او افزود: سالانه حدود ۱۰۰ هزار هکتار انواع حبوبات شامل عدس، نخود و لوبیا در استان کردستان کشت می‌شود که در سال زراعی جاری تا کنون حدود ۳۸ هزار هکتار کشت نخود داشتیم که البته طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، پیش‌بینی می‌شود در سطح ۱۰۰ هزار هکتار از اراضی استان انواع حبوبات کشت شود.

امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان افزود: یکی دیگر از محصولات زراعی استان ذرت دانه‌ای است که بیشترین سطح زیر کشت آن مربوط به شهرستان کامیاران است.

\او تصریح کرد: در سال زراعی جاری تا امروز حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی استان زیر کشت ذرت دانه‌ای رفته است و با توجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته انتظار داریم این رقم به حدود یک هزار و ۳۰۰ هکتار برسد.

گفت: گلرنگ دیم یکی دیگر از محصولات زراعی بهاره است که تا امروز در سطح ۱۲۰ هکتار از اراضی استان کردستان کشت شده است.

معاون امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه حدود ۸ هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان زیرکشت سیب‌زمینی می‌رود که در سال زراعی جاری تاکنون حدود ۳۵۰ هکتار کشت شده و پیش‌بینی می‌شود این رقم به میانگین سالانه برسد.

او همچنین با اشاره به کشت چغندرقند در حدود ۶۰۰ هکتار از اراضی استان اضافه کرد: کشت چغندرقند یکی دیگر از محصولات زراعی استان است که بیشتر از ۹۰ درصد آن در شهرستان سقز کشت می‌شود و پیش‌بینی می‌شود امسال در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی استان این محصول کشت شود.

گفت: خوشبختانه بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و اثر و نقش بسزایی در افزایش عملکرد و تولید زراعت‌های پاییزه استان دارد، اما این بارندگی‌ها برای تهیه بستر، کشت و بذرکاری محصولات زراعی بهاره وقفه ایجاد کرده و تا حدی کشت محصولات زراعی بهاره با تأخیر مواجه شده است، انتظار می‌رود در فرصت باقی مانده با توجه به برنامه‌ریزی و تدابیر صورت گرفته کشت محصولات زراعی بهاره به سطوح و برنامه‌های مورد نظر برسد.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.