پنیر لاکتیکی در خانه درست کنید

در این مطلب می‌خواهیم طرز تهیه پنیر لاکتیکی خانگی را به شما آموزش دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  پنیر درست کردن اصلاً کار سختی نیست و شاید اگر شیر محلی را بتوانید از مراکزی که امروز در سراسر شهرها حضور دارند تهیه کنید می‌توانید پنیرهای خانگی را تهیه کنید. در ادامه همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پنیر لاکتیکی

سرکه سفید: ۱ لیوان

آب: ۱ کیلوگرم

نمک: ۵۰ گرم

ماست ترش: ۲۵۰ گرم

شیرمحلی: ۱۰ کیلوگرم

طرز تهیه پنیر لاکتیکی در خانه

برای شروع کار تهیه شما می‌توانید ابتدا شیر را را روی شعله قرار می‌دهیم تا بجوشد، بعد از ده دقیقه جوشیدن شیر، ماست و سرکه را اضافه و هم می‌زنیم، بعد از بریدن شیر، دو الی سه دقیقه هم می‌زنیم. صافی پارچه‌ای را روی آبکش قرار داده و مخلوط پنیر و آب پنیر را داخل آن می‌ریزیم،

بعد از گرفتن آب پنیر به صافی شکل داده و روی آن جسم سنگین قرار می‌دهیم و برای حداقل دو ساعت کنار می‌گذاریم. نمک و آب را داخل قابلمه ریخته و روی شعله قرار داده تا به دمای جوش به رسه. تکه‌های برش خورده پنیر را داخل آب نمک قرار می‌دهیم. برای اینکه بهترین پنیر را بتوانید تهیه کنید حتماً نیاز دارید یکی دوبار تهیه آن را امتحان کنید تا کامل بتوانید یک پنیر بسیار خوشمزه درست کنید.

منبع: نارشو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
رضابهرام
۲۳:۳۵ ۰۴ بهمن ۱۳۹۹
طرز تهیه ۳ نوع پنیر را خواندم، معمولی، خانگی ، لیقوان، طرز تهیه ۳تاشون هم مثل هم بودن! همانطور کا میدانید طعم این ۳نوع پنیر باهم فرق دارن، همشون نوشته جوشیدن شیر، اضافه کردن سرکه یا ماست ترش و گرفتن آبشان از پارچه! خوب اینا که همشون شدن پنیر معمولی! چه کنیم که طعم پنیرمون مثل لاکتیکی و لیقوان بشه؟؟
آخرین اخبار