شعله ور شدن آتش بعد از مهار چندباره / بیش از ۹۵ درصد آتش سوزی مهار شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد از مهار آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی گچساران بعد از ۳ روز خبر داد اما آتش چندباره زبانه کشید.

پایان آتش‌سوزی جنگل‌های گچساران پس از ۸۰ ساعتبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، غلامحسین حکمتیان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: جنگل‌ها و مراتع کوه خامی گچساران-باشت عصر روز جمعه طعمه حریق شد که تا ساعت ۱۱ دیشب ادامه داشت و با تلاش فراوان نیرو‌های نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف و مجموعه هوانیروز ارتش و سپاه مهار شد.

او عامل این آتش سوزی را خطای انسانی عنوان کرد و افزود: بعد از مهار آتش سوزی جنگل‌های خامی یک تیم از جنگلبانان برای پایش و مدیریت موضوع عازم منطقه شده‌اند تا در صورت آتش سوزی مجدد در کمترین زمان ممکن اقدام به خاموش کردن آتش کنند.
 
حکمتیان بیان کرد: آتش سوزی جنگل‌های کوه خامی یکشنبه مهار شده بود که با وقوع زلزله ۵.۲ ریشتری و افتادن کنده سوخته شده مجددا آتش شعله ور شد.

او گفت: هنوز میزان خسارت وارده مشخص نیست و بعد از مهار کامل آتش سوزی میزان خسارت به صورت دقیق بررسی و اعلام می‌شود و آمار اعلام شده توسط برخی مسئولان برآورد تقریبی بوده است.

باز هم آتش به پا شد

بنا بر گزارش‌ها از منطقه آتش سوزی بیش از ۳۰۰ هکتار از جنگل‌ها و مراتع شهرستان گچساران طعمه حریق شده و با وجود تلاش‌های مردمی و دستگاه‌های اجرایی به دلیل شرایط سخت منطقه هنوز با گذشت چهار روز آتش مهار نشده است.
 
علی خوانپایه فرماندار گچساران با بیان اینکه آتش سوزی دیشب برای دقایقی مهار شده بود گفت: متاسفانه وزش باد مداوم و سخت گذر بودن منطقه محل حادثه زبانه‌های پنهان آتش دوباره زبانه کشید.
 
خوانپایه با بیان اینکه آتش سوزی بیش از ۹۵ درصد در منطقه مهار شده است افزود: با حضور بالگرد‌های نیروی هوا - فضای سپاه، بالگرد‌های ارتش، گرو‌های مردمی، منابع طبیعی، محیط زیست، بسیج و دیگر نیرو‌های امدادی امیدواریم تا ساعاتی دیگر آتش سوزی در این منطقه به طور کامل مهار شود.
 
انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.