سالاد کرفس + طرز تهیه

در گزارش زیر طرز تهیه سالاد کرفس را آموزش می‌دهیم.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، گاهی اوقات یک سالاد رژیمی و خوشمزه جایگزین خوبی برای وعده شام است. برای تهیه این سالاد از ساقه و برگ کرفس، سیب زمینی، هویج و نخود استفاده کردیم با یک سس رژیمی که فقط ۲ قاشق آن مایونز است. شما می‌توانید مایونز را حذف کنید و به جای آن کلا از ماست استفاده کنید. با طرز تهیه سالاد کرفس با ما همراه باشید.

سالاد کرفس + طرز تهیه

مواد لازم برای تهیه سالاد کرفس

هویج یک لیوان
نخود یک لیوان
سیب زمینی یک لیوان
ساقه نازک کرفس یک لیوان
برگ نازک کرفس دو لیوان
گردو نصف لیوان
مایونز کم‌چرب نصف لیوان
نمک به مقدار لازم
خردل دو قاشق غذاخوری
فلفل سیاه سه قاشق غذاخوری
روغن زیتون دو قاشق غذاخوری
آبلیمو ترش نصف لیوان
ماست ۴۰۰ گرم

طرز تهیه سالاد کرفس

مرحله اول

سیب زمینی، هویج و نخود را بشویید. داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و سیب زمینی را بپزید. به صورت جداگانه نخود و هویج را هم بپزید. بعد از این که سیب زمینی پخت، آن را پوست بکنید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید. هویج و نخود هم آبکش کنید تا آب اضافی آن گرفته شود و سالاد آب نیندازد.

مرحله دوم

کاسه بزرگ بردارید. سیب زمینی، هویج و نخود را داخل کاسه بریزید و با هم مخلوط کنید.

مرحله سوم

ساقه نازک کرفس و برگ کرفس را هم اضافه کنید. گردو را به کمک دست خرد کنید و همراه سس مایونز کم‌چرب، نمک، دو قاشق غذاخوری خردل، سه قاشق غذاخوری فلفل، دو قاشق روغن زیتون و نصف لیوان آبلیمو به کاسه اضافه کنید. مواد را خوب هم بزنید تا مزه‌ها به خورد هم روند.

مرحله چهارم

در آخر ماست را به سالاد اضافه کنید و خوب هم بزنید. روی ظرف سلفون بکشید و به مدت ۱ ساعت داخل یخچال قرار دهید تا مزه‌ها به خورد هم روند و سالاد کمی خودش را بگیرد. بعد از یک ساعت سالاد را از یخچال بیرون بیاورید و داخل ظرف مناسب سرو کنید. اگر مایل باشید

می‌توانید سالاد کرفس را داخل فلفل دلمه‌ای سرو کنید. به تعداد نفرات فلفل دلمه‌ای تهیه کنید. قسمت بالایی آن را ببرید. داخل فلفل دلمه‌ای را خالی کنید. سالاد را داخل آن بریزید و سرو کنید. می‌توانید از قسمت بریده شده به عنوان در استفاده کنید.

منبع: کتاب کاله

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۷:۳۴ ۱۰ خرداد ۱۳۹۹
خوشمزه ست ولی فلفلی
آخرین اخبار