رئیس کل دادگستری استان یزد خواستار شد؛

اجتناب دادستان‌های سراسر استان از صدور قرار‌های بازداشت موقت

رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: دادستان‌های سراسر استان در حد امکان از صدور قرار‌های بازداشت موقت اجتناب نمایند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، دهشیری، رئیس کل دادگستری استان یزد، در نشست با مسئولان قضائی و مسئولان اداره زندان‌های استان با موضوع اجرای دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت: دادستان‌های استان با توجه به اینکه اصل بر عدم صدور قرار بازداشت موقت است مگر در موارد مصرح در قانون، از قرار‌های بازداشت موقت تا حد امکان اجتناب و سایر تأمین‌های قانونی متناسب را جایگزین نمایند.
او افزود: مجازات زندان نیز باید برای جرائم مهم، خشن و مخل نظم و امنیت لحاظ شود و برای سایر جرائم طبق مقررات از احکام جایگزین حبس استفاده شود.

دهشیری ادامه داد: بیش از ۲ هزار دادنامه با موضوع احکام مجازات جایگزین حبس از انواع مختلف در سال ۹۸ در استان یزد بر اساس سامانه‌های جامع آماری صادر شد که این امر یک گام مهم در موضوع کاهش جمعیت کیفری است.

رئیس کل دادگستری استان یزد عنوان کرد: از این تعداد دادنامه صادر شده در اجرای کیفری یک هزار و ۵۹ فقره حکم اجرا شده که برخی از آن‌ها به علت برخی از مشکلات مثل کمبود پابند الکترونیک معطل مانده است.

این مقام قضایی اظهار داشت: سیاست قوه قضائیه و تاکید آیت الله رئیسی برابر دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری زندان و سند تحول قضائی بر کاهش جمعیت کیفری است و علی رغم برخی از نقد‌ها و پیش داوری‌ها، ثابت شد که نتایج بسیار مثبتی را به دنبال داشته است.

دهشیری بیان کرد: با توجه به ابطال وقت‌های رسیدگی در ماه‌های اسفند و فروردین به علت بیماری کرونا، در اردیبهشت ماه سال جاری با وجود ۳۱ هزار و ۱۶۶ فقره پرونده وارده، ۳۳ هزار و ۹۰۹ پرونده رسیدگی کردند که دو هزار و ۷۴۳ فقره پرونده نیز بیش از پرونده‌های وارده محسوب می‌شود که این تلاش‌ها و ارائه خدمات توسط مجموعه قضائی تحسین برانگیز است.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.