واکنش چمران به اطلاع رسانی توئیتری شهرداری در لغو طرح ترافیک

چمران نسبت به تصمیمات شبانه شهرداری تهران در اجرا و لغو طرح ترافیک در پایتخت واکنش نشان داد.

مهدی چمران رئیس سابق شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در واکنش به تصمیم‌گیری های شبانه مدیریت شهری در اجرا و لغو محدودیت ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) در پایتخت گفت: اعتقاد شهرداری تهران برای اجرای محدودیت‌های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) این است که با لغو طرح ترافیک، بار ترافیک در نقاط مرکزی پایتخت افزایش پیدا کرده است.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: اگر شهروندان به استفاده از خودرو شخصی سوق پیدا کنند، باید به این نکته تأکید کرد که ترافیک خودرویی خیلی بهتر از ابتلای شهروندان به ویروس کرونا در فشردگی جمعیت در ناوگان حمل و نقل عمومی است.

او ادامه داد: اگر قرار باشد طرح ترافیک در پایتخت اجرا شود باید بدانیم که بار سفرها به ناوگان حمل و نقل عمومی وارد می‌شود و روزهای طرح ترافیکی با شلوغی مترو و اتوبوس همراه است.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: با توجه به ظرفیت موجود ناوگان حمل و نقل عمومی اگر قرار باشد طرح ترافیک در پایتخت اجرا شود، به طور حتم اجرای فاصله گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی امری محال است، زیرا شهروندانی که می بینند زمان آن ها در حال سپری شدن است دیگر منتظر مترو و اتوبوس خلوت نمی مانند و با همان تراکم موجود در ناوگان سوار مترو و اتوبوس می شوند.

چمران با اشاره به سیستم تهویه هوای مترو، گفت: با توجه به اینکه سیستم تهویه هوای واگن مترو به شکل چرخشی است، ضریب ابتلا به ویروس کرونا در مترو بیش از اتوبوس است.

او با تاکید بر اینکه ستاد مقابله با کرونا نهاد تصمیم گیری درباره اجرای طرح ترافیک در پایتخت است، تصریح کرد: به اعتقاد من نظر ستاد کرونا در این بازه زمانی برای ادامه لغو اجرای محدودیت های ترافیکی (طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) تصمیم درستی است تا از تزریق بار سفرهای درون شهری به ناوگان حمل و نقل عمومی بکاهد.

رئیس سابق شورای شهر تهران افزود: آمارها و شاخص های محیط زیست نشان می دهد که اجرای محدودیت های ترافیکی ( طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی هوا) نقشی در کاهش آلودگی هوا ندارد.

چمران در پاسخ به این سوال که اگر ستاد مقابله با کرونای شهر تهران نهاد تصمیم گیر در حوزه طرح ترافیک است، چرا شهرداری تهران به شکل خودجوش تصمیم گیری می کند؟ بیان کرد: به گفته حناچی شهردار تهران این نهاد تعامل خوبی با ستاد مقابله با کرونا دارد و برای من نیز جای سوال است که اطلاع رسانی در بخش ترافیکی به شکل توئیتری آن هم در ساعات پایانی شب از سوی مدیران شهری انجام می شود.


بیشتر بخوانید:

طرح ترافیک و محدوده‌ی آلودگی هوا تا اطلاع ثانوى اجرا نمی‌شود

لغو مجدد اجرای طرح ترافیک در پایتخت

شهرداری: طرح ترافیک اجرا می شود/ زالی: فردا طرح ترافیک نداریم

اجرای طرح ترافیک از فردا در تهران + جزئیات 


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار