توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان در گلستان

مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان از توزیع ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان دراستان خبر داد.

حبیب اله طاشی مدیر امور طیور سازمان جهاد کشاورزی گلستان در گفتگو با خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان گفت: در سال جاری طبق برنامه تعیین شده، تاکنون ۶ هزار و ۵۰۰ جعبه تخم نوغان بین حدود ۴ هزار نفر نوغاندار توزیع شده است.

او ادامه داد: این میزان تخم نوغان با نرخ حمایتی ۷۵ هزار ریال بین نوغانداران توزیع شد.

طاشی گفت: انتظار می‌روند در پایان دوره پرورش در استان بالغ بر ۲۴۰ تن پیله‌تر تولید شود.

او گفت: همچنین در استان برای توسعه نوغانداری، ۱۵ هزار نهال توت اصلاح شده توزیع و ۱۰۰ هزار قلمه نهال توت در یکی از نهالستان‌ها کاشته شد که امسال قابل برداشت است.

طاشی افزود: از برنامه‌های مهم امسال، تجهیز اتاق تفریخ تخم نوغان در شهرستان مینودشت است که با تجهیز آن و تحویل جعبه‌های تفریخ شده حداقل ۲۰ درصد عملکرد تولید افزایش پیدا می‌کند.

او گفت: همچنین از برنامه دیگر امسال، پروش تابستانه کرم ابریشم به تعداد ۵۰۰ جعبه است که در اواخر فصل تابستان و اوایل فصل پاییز انجام می‌شود که با اجرا و توسعه این روش، ضمن افزایش تولید، در اقتصادی کردن این فعالیت به عنوان یک شغل بسیار حایز اهمیت است.

استان گلستان یکی از مستعدترین مناطق پرورش کرم ابریشم در کشور است. بر همین اساس از پیشینه بسیار غنی در این زمینه برخوردار است.

گلستان در حال حاضر از نظر تولید پیله‌تر دارای رتبه سوم در کشور را دارد.

به مجموعه عملیاتی که طی آن تخم نوغان‌های زنده در شرایط محیطی مناسب قرار گرفته و جنین آن به طور طبیعی رشد نموده و به صورت لارو از پوسته تخم خارج می‌گردند تفریخ می‌گویند.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار