ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی در کوار

امام جمعه کوار گفت: در کنار کمک‌های معیشتی به خانواده‌ های آسیب دیده از کرونا در این شهرستان خدمات فرهنگی و اجتماعی ارائه شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، حجت‌الاسلام مجید گشول امام جمعه کوار بیان کرد: در کنار کمک‌های معیشتی به خانواده‌هایی که از شیوع بیماری کرونا در این شهرستان آسیب دیده‌اند به آنان نیز ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی از جمله اهدای کتاب، مشاوره‌های خانوادگی و اجتماعی ارائه شد.   

او، تصریح کرد: در شهرستان کوار از قبل نیمه شعبان که رهبر معظم انقلاب موضوع رزمایش مواسات و همدلی را مطرح کنند، توزیع بسته‌های حمایتی با مشارکت نهاد نماز جمعه شروع شده بود لیکن حمایت‌ها با آغاز این رزمایش جان تازه‌ای گرفت و تاکنون سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی بیش از ۱۰ میلیارد ریال کمک برای اختصاص به این امر خداپسندانه جمع‌آوری و اهدا کرده‌اند.

امام جمعه کوار ادامه داد: با محوریت نهاد نماز جمعه به عنوان پدر معنوی شهر، با دعوت از خیران و گروه‌های جهادی با برپایی نشست‌هایی، اهمیت مشارکت در رزمایش مواسات و همدلی مطرح شده است و افزون بر این ۱۷ نشست نیز در قرارگاه مرکزی این رزمایش برای هماهنگی سازمان‌ها و نهادها در امر جمع آوری کمک‌ها برگزار شده است.

گشول افزود: علاوه بر کمک‌های نقدی و غیرنقدی، ۳۰۰ کارت هدیه یک میلیون ریالی نیز بین نیازمندان، توزیع سبدهای غذایی به ارزش سه میلیون ریال و نیز بسته‌های فرهنگی مانند، کتاب وصیت‌نامه شهدا، مشاوره خانواده و ترویج امید میان مردم از دیگر اقدامات این قرارگاه است.

او، اضافه کرد: برای حفظ حرمت و شان خانواده‌ها سعی کردیم توزیع کمک‌ها در تاریکی شب و به صورت مخفیانه انجام شود تا جلب توجه نکند.

امام جمعه کوار اظهار کرد: برای حفظ حرمت و شان خانواده‌ها تلاش شد توزیع کمک‌ها در تاریکی شب و به صورت مخفیانه انجام شود تا جلب توجه نشود.

گشول تاکید کرد: برای تکمیل بانک اطلاعاتی نیازمندان این شهرستان، علاوه بر آمار کمیته امداد و بهزیستی، آماری از بسیج دریافت کردیم و بر اساس این بانک اطلاعاتی در مجموع ۱۰ هزار نفر نیازمند در این منطقه شناسایی شده‌اند.

او، گفت: در مدت برگزاری رزمایش مواسات و همدلی در یک پایگاه بسیج در روستایی دور افتاده و محروم، خواهران روستایی ماسک و گان تولید و برای توزیع به مراکز بهداشتی و همچنین بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) شیراز ارسال کردند و یا حتی از مرکز استان، فردی برای خانوارهای نیازمند در کوار چندین سبد غذایی به وسیله تاکسی به کوار ارسال کرد.

شهرستان کوار در فاصله ۳۰ کیلومتری جنوب غرب شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.