رایزنی سفیر آمریکا با احزاب صهیونیستی درباره مقدمات طرح الحاق

سفیر آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین ضمن دیدار با احزاب صهیونیستی درباره مقدمات اجرای طرح الحاق کرانه باختری گفت‌وگو کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تایمز آو اسرائیل، دیوید فریدمن، سفیر آمریکا در رژیم صهیونیستی با برخی از اعضای جناح  راست افراطی دیدار و درباره مقدمات مربوط به آغاز طرح الحاق کرانه باختری با طرف‌های صهیونیستی گفت‌وگو کرد.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که پیش از این مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا پس از پایان سفر خود به رژیم صهیونیستی مدعی شده بود که طرح الحاق کرانه باختری موضوعی است که کاملا به صهیونیست‌ها بستگی دارد.

بر اساس اخبار شنیده شده از اراضی اشغالی، بنی گانتز، رئیس حزب آبی‌وسفید رژیم صهیونیستی که یک طرف کابینه ائتلافی است با موضوع الحاق یک‌جانبه کرانه باختری مخالف است. اما حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهو، می‌تواند بدون نظر موافق گانتز و با نظر مثبت اکثر اعضای کنست این طرح ضدفلسطینی را عملی کند. نتانیاهو گفته که قصد دارد تا فرآیند الحاق کرانه باختری را از اوایل ماه ژوئیه آغاز کند.

تصمیم صهیونیست‌ها در الحاق کرانه باختری براساس پیشنهادی است که دونالد ترامپ پیش از این در چارچوب طرح معامله قرن ارائه کرده است. طرح ضدفلسطینی معامله قرن با مخالفت گسترده سران مسلمان همراه شده است. کشورهای اروپایی هم رژیم صهیونیستی را تهدید کرده‌اند که در برابر هرگونه اقدام یکجانبه رژیم صهیونیستی در خصوص کرانه باختری واکنش نشان خواهند داد.

وزیر خارجه فرانسه ضمن بیان این مطلب که رژیم صهیونیستی باید از الحاق کرانه باختری به اراضی اشغالی خودداری کند، هشدار داد که چنین اقدامی بدون پاسخ باقی نخواهد ماند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار