شناسایی هشت مکان آبی پرخطر در استان کرمانشاه

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه از شناسایی هشت مکان آبی پرخطر از جمله سد داریان، سد‌های شهرستان گیلانغرب، قصرشیرین و سنقر و سراب‌های یاوری و نیلوفر خبرداد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛  شادی قیاسی رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه دبااشاره به معضل افزایش آمار غریقان استان در فصل تابستان، گفت: طی سال‌های گذشته هیات نجات غریق استان اقدام به شناسایی هشت مکان آبی پرخطر در استان کرد که از جمله آن‌ها می‌توان به سد داریان، سد‌های شهرستان گیلانغرب، قصرشیرین و سنقر و نیز سراب‌های یاوری و نیلوفر اشاره کرد.

او افزود: برای اینکه بتوانیم تاحدودی آمار غریقان استان را در این اماکن کاهش دهیم، سال گذشته طرحی رابه اداره کل ورزش و جوانان استان دادیم تا به ستاد مدیریت بحران استانداری ارائه دهد و در آن آمادگی خود را برای استقرار ناجی غریق در حاشیه این اماکن اعلام کردیم.

رئیس هیات نجات غریق استان بابیان اینکه اجرای این طرح نیازمند تامین اعتبار مورد نیاز از سوی ستاد مدیریت بحران استانداری است، بیان کرد: علیرغم گذشت حدود یک سال از ارائه طرح، هنوز جوابی دریافت نکرده‌ایم.

او بیان کرد: اگر اعتبار اجرای این طرح تامین شود، می‌توانیم در حاشیه سد‌ها و سراب‌‎های پرخطر استان کمپ‌هایی مجهز با حضور ناجیان غریق مستقر کنیم.

قیاسی اضافه کرد: در استان حدود ۷۰۰ ناجی غریق داریم که تعداد قابل توجهی از آن‌ها فعال هستند و می‌توانیم از ظرفیت آن‌ها برای کاهش آمار غرق شدگان در استان بویژه در فصل تابستان استفاده کنیم.

او در ادامه فرهنگ سازی و آگاه سازی مردم را از دیگر راهکار‌های کلیدی برای کاهش آمار غریقان در استان دانست و افزود: باید خطرات شنا کردن در آب‌های آزاد و رودخانه‌ها را بصورت مستمر به مردم گوشزد و یادآوری کنیم تا فرهنگ سازی خوبی در این زمینه صورت گیرد.

رئیس هیات نجات غریق و غواصی استان کرمانشاه در پایان محدود کردن دسترسی به آب سد‌ها و سراب‌های پرخطر را نیز رهکاری دیگر برای کاهش غریق در استان اعلام کرد.
انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.