۸ بنای تاریخی و شاخص استان زنجان مرمت و بازسازی می‌شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: تفاهم‌نامه مرمت هشت بنای تاریخی استان با مشارکت مالکیت بخش خصوصی این استان منعقد شد.

۸ بنای تاریخی و شاخص استان زنجان مرمت و بازسازی می‌شوندبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، امیر ارجمندمدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان گفت: طبق جلساتی که اداره کل با مالکیت بخش خصوصی داشت منجر به انعقاد تفاهم نامه‌ای شد، براساس این تفاهم نامه مقرر شد هشت بنای تاریخی که جزء آثار شاخص و ثبت ملی است، مرمت و بازسازی شوند. 
 
او افزود:به منظور جلب مشارکت مردم در حفظ میراث فرهنگی استان زنجان نسبت با انعقاد تفاهم نامه‌هایی با مالکین سرا‌های بازار و بنا‌های تاریخی در شهر‌ها و روستا‌ها اقدام شده است و با اختصاص اعتبار با مشارکت مالکیت بخش خصوصی، بنا‌های تاریخی حفظ، نگهداری، مرمت و بازسازی و احیاء می‌شوند.

ارجمند ادامه داد: درحال حاضر دو سرای بازار زنجان، سرای ناصری و ذبیحیان با مشارکت مالکان ذکر شده در حال مرمت هستند و بنا‌های دیگری هم هستند که در حال برنامه‎ریزی است تا تا مرمت آن‌ها به صورت مشارکتی انجام شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: مرمت سه بنای دیگر به زودی آغاز می‌شود و مرمت سایر بنا‌های دیگر نیز در اولویت هستند و مابقی طی ماه‌های دیگر آغاز می‌شوند. استفاده از اصول شناخته شده مرمت در جهت تطبیق با شرایط اقلیمی، فرهنگی، مذهبی، در این بنا‌ها از مهمترین ویژگی مرمت این بنا‌ها است.

او خاطرنشان کرد: اعتباری بالغ بر حدود ۷۰۰ میلیون ریال از اعتبارات ملی برای مرمت بنا‌های تاریخی استان اختصاص داده شده است.
 
انتهای پیام/ن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.