۴۶ محکوم به قصاص نفس در خوزستان از چوبه دار رهایی یافتند

رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: ۴۶ نفر از محکومان به قصاص از چوبه دار با همت و تلاش اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان از چوبه دار رهایی یافتند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام و المسلیمن صادق مرادی رئیس کل دادگستری خوزستان گفت: علیرغم وسعت استان، اعضاء شورا‌های حل اختلاف این استان در سال ۹۸ با تلاش و کوشش خود توانستند با جلب رضایت اولیاء دم، ۴۶ نفر از محکومان به قصاص را از چوبه دار نجات دهند.

او افزود: شورا‌های حل اختلاف با وجود نیروی‌های مردمی که دارد تأثیری زیادی در کاهش دعاوی داشته و استان ولایی و شهید پرور خوزستان در این زمینه و اصلاح ذات‌البین از جایگاه خوبی در سطح کشور برخودار است.

حجت الاسلام  مرادی بیان داشت: یکی از مشکلات عمده شورا‌های حل اختلاف فضای فیزیکی است و در استان خوزستان علی رغم کمبود‌های فراوان تلاش کرده ایم فضای فیزیکی مناسبی برای شورا‌های حل اختلاف تامین کنیم.

رئیس دستگاه قضایی استان خوزستان تصریح کرد: تلاش‌ها و زحمات حجت الاسلام مظفری معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس مرکز شورا‌های حل اختلاف کشور قابل تقدیر است. 

عبدالعباس زبیدی نیا معاون قضایی و رئیس شورا‌های حل اختلاف خوزستان گفت: با همت، تلاش و کوشش اعضاء شورا‌های حل اختلاف خوزستان در سال گذشته بیش از ۳۳ درصد پرونده‌های قابل مصالحه با صلح و سازش مختومه شده اند و امسال با تلاش مضاعف و استفاده از تمام ظرفیت‌ها، امیدواریم افزایش چشمگیر در آمار مصالحه‌ها داشته باشیم.

او ادامه داد: در ارزیابی‌های سالانه عملکرد فرهنگی شورا‌های حل اختلاف کشور، واحد فرهنگی شورا‌های حل اختلاف خوزستان توانست در سال ۹۸ برای دومین سال متوالی موفق به کسب بالاترین نمره ارزیابی، به عنوان واحد برتر در سطح کشور معرفی گردد و کسب این مقام مرهون حمایت‌های رئیس کل دادگستری و زحمات و تلاش‌های همکاران در مجموعه فرهنگی شورا‌های حل اختلاف استان است.

انتهای پیام/م

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.