رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر:

دانشگاه های کارآفرین در مسیر توسعه کشور حرکت می‌کنند

معتمدی گفت: حرکت ما به سمت دانشگاه های کارآفرین است که در توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم افتتاحیه بیست و هشتمین کنفرانس بین المللی انجمن مهندسان مکانیک ایران iSME2020 با حضور احمد معتمدی رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر و رئیس کنفرانس، سلمان نورآذر رئیس دانشکده مهندسی مکانیک دانشگاه و دبیر کنفرانس، مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم و علی آبادی در ساختمان فارابی دانشگاه صنعتی امیرکبیر برگزار شد.

احمد معتمدی، رئیس دانشگاه امیرکبیر در این کنفرانس گفت: باوجود شرایط و مشکلات خاصی که ویروس کرونا ایجاد کرد،  فعالیت های دانشگاه متوقف نشد، بلکه تغییر شکل داد؛ با استفاده از تجربه های به دست آمده ما به این نتیجه رسیدیم که می توان با کمی تغییر در برخی زیرساختها، رویدادهای علمی را هم به صورت مجازی برگزار کنیم.

معتمدی با اشاره به فعالیت های این دانشگاه بیان کرد: در حال حاضر حرکت ما به سمت دانشگاه های کارآفرین است که در توسعه کشور نقش بسزایی دارند.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: اقدام خوبی که در دانشگاه ها انجام شد، ایجاد مراکز ‌کارآفرین بود که مهارت افزایی و نوآوری از محورهای اصلی آن است که ما در جهت آن حرکت کرده ایم.

او در پایان یادآوری کرد: اینگونه اقدامات می تواند ما را به سمت دانشگاه های نسل سوم هدایت کند.

مقالات نقش مهمی در توسعه جامعه علمی کشور دارند

مجتبی صدیقی رئیس سازمان دانشجویی وزارت علوم در ادامه مراسم، گفت: اجرای این کنفرانس اولین تجربه ما است که به شکل مجازی برگزار می‌شود.

ما در شرایط فعلی شاهد روی کار آمدن آموزش نرم افزاری و سخت افزاری بودیم، فرصتی که این امکان را برای ما فراهم کرد تا با استفاده از امکانات موجود تغییری جدید در شیوه آموزشی خود ایجاد کنیم.

او با اشاره به ضرورت توجه به مقالات کاربردی بیان کرد: در این شرایط نقش مقالات پررنگتر از گذشته شده است و این روند باید همچنان ادامه یابد؛ چرا که مقالات نقش مهمی در توسعه جامعه علمی کشور دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار