برداشت پیاز در ایرانشهر از مرز ۱۵ هزار تن گذشت

مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر گفت: بیش‌از ۱۵هزار تن پیاز از سطح ٣٠٠ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت و روانه بازار مصرف شده است.

مجید فیاضی مدیر جهاد کشاورزی ایرانشهر در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: کار برداشت پیاز از اواخر اسفند شروع شده بطوریکه روزانه تعداد زیادی از افراد جویای کار در ایرانشهر مشغول برداشت این محصول هستند.

او با بیان اینکه در هر هکتار زمین به طور متوسط ۵۰ تا ۵۵ تن پیاز برداشت می‌شود گفت: باتوجه به بارندگی‌های اواخر سال گذشته و امسال و بهره‌گیری کشاورزان از نظرات کارشناسان در مراحل کاشت و داشت پیش‌بینی می‌شود بیش‌از ١٧ هزار تن محصول پیاز قرمز و سفید در شهرستان ایرانشهر برداشت و روانه بازار مصرف شود.

مدیرجهادکشاورزی ایرانشهر با اشاره به کیفیت بالای پیاز تولیدی در این شهرستان اظهارداشت: شرایط آب و هوایی منطقه موجب شده تا برای تولید پیاز کمتر از آفت کش‌ها استفاده شود به همین دلیل محصولات تولیدی از کیفیت بالایی برخوردار هستند.

او با بیان اینکه کشت پیاز از آبان آغاز شده و برداشت آن تا اواخر خرداد ادامه دارد، افزود: ارقام تگزاس و کریما در ایرانشهر کشت می‌شود که از بازاریابی خوبی برخوردار است.

فیاضی گفت: پیاز تولیدی ایرانشهر علاوه‌بر عرضه در بازار‌های سیستان و بلوچستان به استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، تهران، اصفهان و فارس حمل می‌شود.

او بیان کرد: امسال بیش‌از ٣٠٠ هکتار از اراضی ایرانشهر به کشت پیاز اختصاص یافته بطوریکه افزون‌بر ۵٠٠ نفر مشغول برداشت این محصول هستند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار