آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای علوم پزشکی گیلان مجهزتر می‌شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از مجهزتر شدن آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونا در این مرکز خبر داد.

آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای علوم پزشکی گیلان مجهزتر می‌شودبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ارسلان سالاری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در بازدید از آزمایشگاه تشخیص ویروس کرونای این مرکز گفت: با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه این آزمایشگاه مرجع در سال ۹۳ راه اندازی شده است، افزود: در اسفند ۹۸ به دلیل شیوع کرونا در گیلان به عنوان اولین استان در کشور (پس از تهران) برای انجام تست کرونا در نظر گرفته شد و این استان از ارسال نمونه‌ها به انستیتو پاستور بی نیاز شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان ادامه داد: در این مرکز آزمایشگاهی، نمونه‌های ارسالی از بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی، تحلیل و گزارش می‌شوند و نتایج آزمایشات نیز در مدت زمان کمتری در اختیار کادر درمان قرار می‌گیرد.

سالاری با اشاره به اینکه در این آزمایشگاه، روزانه تعداد زیادی نمونه تست از بیماران و افراد مشکوک به بیماری را مورد آزمایش قرار می‌دهد، یادآور شد: در این مرکز روزانه ۳۰۰ نمونه تست کرونا انجام می‌شود و با مجهزتر شدن این آزمایشگاه، انجام تست کرونا به ۵۰۰ نمونه افزایش خواهد یافت.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۳۲۴ مورد نمونه گیری سرپایی انجام شده است، گفت: همکاران ما در آزمایشگاه تشخیص ویروس کووید ۱۹، در دو شیفت کاری فعالیت می‌کنند تا پاسخگوی بیماران و سایر مراکز ارجاع نمونه‌ها در بالاترین سطح ممکن باشند.

این مرکز یک آزمایشگاه جامع ویروس شناسی است و در آن علاوه بر تشخیص بیماری کرونا امکان تشخیص بسیاری از بیماری‌های ویروسی و باکتریایی فراهم شده است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.