خسارت ۴۲ میلیارد ریالی کرونا به ناوگان حمل و نقل عمومی شهر قزوین

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین گفت: خسارت وارده به سیستم حمل و نقل شهرداری قزوین در دوران شیوع ویروس کووید-۱۹، نزدیک به ۴۲ میلیارد ریال است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، شیما زرآبادی پور، سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین، گفت: خسارت وارده به سیستم حمل و نقل شهرداری قزوین در دوران شیوع ویروس کووید-۱۹، نزدیک به ۴۲ میلیارد ریال است که بخشی از این آسیب مربوط به توقف درآمد‌های ناشی از اجاره بهای پارکینگ‌های عمومی شهرداری قزوین و نیز پرداخت خسارت به ناوگان خصوصی سازمان اتوبوسرانی در پی تعطیلی فعالیت اتوبوس‌ها و پارکینگ‌ها و همچنین خرید ملزومات بهداشتی است.

زرآبادی پورافزود: خسارت وارده به سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری قزوین به ازای دو ماه و نیم اجاره بهای پارکینگ‌ها هرماه یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال برابر با ۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال، خرید ملزومات بهداشتی ۲۵۰ میلیون ریال و متوقف شدن پروژه کارت پارک به مدت ٢ ماه، یک میلیارد ریال محاسبه شده که مجموع هزینه‌های این سازمان در این مدت، ۵ میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال بوده است.

سرپرست معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در مدت شیوع ویروس کرونا در قزوین، به منظور خرید مواد ضدعفونی یک میلیارد ریال، تجهیزات سم پاشی ۲۹۰ میلیون ریال، تجهیزات بهداشتی یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال و تامین سوخت رایگان ناوگان حمل و نقل عمومی ۳۳۰ میلیون ریال هزینه کرده و ۱۲۷ میلیون ریال به عنوان یارانه ایام رایگان و توقف اتوبوس‌ها پرداخت کرده که بخشی از خسارت به ناوگان اتوبوسرانی شهرداری قزوین است.

او ادامه داد: در مجموع با محاسبه خسارت وارده به سازمان اتوبوسرانی، به دلیل توقف فعالیت آن از اسفندماه سال ۹۸ تاکنون، میزان خسارت مالی به سازمان اتوبوسرانی شهرداری قزوین در مدت شیوع کووید-۱۹، ۱۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال محاسبه شده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: ۱۳ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال خسارت رانندگان تاکسی، ۱۲۰ میلیون ریال خسارت مستقیم به سازمان، ۷۵۰ میلیون ریال به دلیل کاهش درآمد‌های جایگاه‌های cng در دوره شیوع کرونا و ۲۶۰ میلیون ریال خرید ملزومات و تجهیزات بهداشتی از جمله خسارت مالی به سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قزوین است که در مجموع ۱۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال محاسبه شده است.

زرآبادی پور یادآور شد: ۶ میلیارد ریال بابت معافیت اجاره بها و عوارض هواپیمایی و ناوگان عمومی در مدت شیوع ویروس کرونا به سازمان مدیریت پایانه‌های مسافربری شهرداری قزوین زیان وارد شده و مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال بابت ضدعفونی و گندزدایی در این سازمان هزینه شده است.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.