وقتی آمار مبتلایان جدید کرونا در بوشهر سه رقمی می‌شود

تعداد مبتلایان به ویروس کرونا که امروز در استان بوشهر شناسایی شده، ۱۰۵ نفر بوده است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر گفت: با شناسایی ۱۰۵ مورد جدید، تعداد مبتلایان به کرونا در استان به ۹۰۰ نفر رسید شامل ۵۴۱ مرد و ۳۵۹ زن.

سعید کشمیری افزود: از ۱۰۵ مورد مثبت جدید، ۶۲ مورد در بوشهر، ۱۶ مورد در دشتستان، ۱۱ مورد در گناوه، ۶ مورد در تنگستان، ۴ مورد در دشتی، ۲ مورد در دیر، ۲ مورد در عسلویه، یک مورد در جم و یک مورد در دیلم شناسایی‌شده‌اند.

او ادامه داد: ۶۲ مورد جدید شهرستان بوشهر، ۳۴ آقا در رده سنی ۱۸ تا ۶۴ سال و ۲۷ خانم ۱۵ تا ۶۵ سال و یک کودک ۴ ساله که از این تعداد ۵۶ نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند، ۲ نفر از آن‌ها نیز از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۴ نفر در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرد: ۱۶ مورد جدید شهرستان دشتستان، ۱۱ آقا در رده سنی ۲۸ تا ۶۸ سال و سه کودک دو، ۵ و ۱۱ ساله و دو خانم هستند که ۶ نفر آن‌ها در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان هستند و بقیه مبتلایان به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی و در منزل تحت مراقبت هستند.

وقتی آمار مبتلایان جدید کرونا در بوشهر سه رقمی می‌شود

کشمیری گفت: ۱۱ مورد جدید شهرستان گناوه، سه آقا در رده سنی ۴۳ تا ۵۲ و ۷ خانم در دره سنی ۳۴ تا ۸۰ ساله و یک کودک ۱۸ ماهه که هفت نفر آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند، دو نفر از آنان از بیمارستان ترخیص شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و سه نفر از آنان دوره درمانی خود را در بیمارستان سپری می‌کنند.

او بیان کرد: ۶ مورد جدید شهرستان تنگستان، سه آقا و دو خانم در رده سنی ۳۳ تا ۵۱ سال و یک کودک سه‌ساله هستند که از این تعداد ۴ نفر به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت هستند و دو نفر نیز دوره درمانی خود را در بیمارستان می‌گذرانند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: ۴ مورد جدید شهرستان دشتی، سه آقا و یک خانم در رده سنی ۳۰ تا ۸۵ سال هستند که سه نفر از آن‌ها به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده و در منزل مراقبت می‌شوند و یک نفر نیز در حال سپری کردن دوره درمانی خود در بیمارستان است.

کشمیری بیان کرد: دو مورد جدید شهرستان عسلویه دو آقای ۳۶ و ۸۵ ساله هستند و دو مورد جدید شهرستان دیر نیز خانمی ۲۵ ساله و کودکی ۷ ساله هستند که همه مبتلایان به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان محل سکونتشان شناسایی شده‌اند و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

او گفت: مورد جدید شهرستان جم خانمی ۷۶ ساله است که بعد از گذراندن دوره درمانش از بیمارستان ترخیص شده و مورد جدید شهرستان دیلم نیز خانمی ۱۹ ساله است که به صورت سرپایی در مرکز بیماریابی شهرستان شناسایی شده است. هر دو  نفر در منزل تحت مراقبت هستند.

دبیر ستاد مبارزه با کرونا در استان بوشهر عنوان کرد: از مجموع مبتلایان به کرونا در استان (۹۰۰ نفر) تاکنون ۳۷۷ نفر بهبودیافته‌اند، ۴۹۱ نفر نیز در منزل در حال مراقبت هستند و ۱۹ نفر دیگر نیز در بیمارستان دوره درمان خود را سپری می‌کنند.

افزایش نگران کننده بیماران بخش مراقبت‌های ویژه

کشمیری با اشاره به بستری بودن ۵ مورد مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر گفت: در ‏روز‌های گذشته شاهد افزایش موارد بستری در بخش مراقبت‌های ویژه بوده ایم که این موضوع نگران کننده است. ‏

نگرانی خانواده‌ها درباره امتحانات حضوری به حق است

او در خصوص آزمون حضوری پایه‌های نهم و دوازدهم در مدارس بوشهر گفت: طبق بررسی‌ها نگرانی خانواده‌ها در زمینه برگزاری امتحانات نهایی پایه نهم و دوازدهم به صرورت حضوری بسیار بالا است و این نگرانی می‌تواند آسیب‌زا باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی افزود: این نگرانی به حدی است که همه خانواده‌ها از همه کانال‌هایی که در دسترس دارند برای انتقال این نگرانی اقدام کرده‌اند.

کشمیری ادامه داد: با توجه به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا و بازگشایی مدارس، معلمان و دانش آموزان باید مسائل بهداشت فردی را رعایت کنند و  از ماسک و وسایل محافظتی استفاده کنند.

او گفت: گندزدایی و ضدعفونی کردن روزانه حوزه‌های امتحانی، تهویه مناسب در حوزه‌های امتحانی، تهیه ماسک برای دانش‌آموزان، افزایش ‏فاصله صندلی‌های آزمون و آگاهی‌بخشی برای برگزارکنندگان آزمون از مهم‌ترین اقداماتی است که باید در راستای حفظ سلامت ‏معلمان و دانش آموزان در مدارس رعایت شود‎.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر بیان کرد: مدیران مدارس باید به شکلی محل قرار گرفتن دانش آموزان را تعیین کنند که فاصله دو متری میان آن‌ها رعایت شود.

کشمیری توصیه کرد: دانش‌آموزان از نوشت افزار شخصی استفاده کنند، دست‌های خود را با آب و صابون شستشو دهند، هنگام سرفه و عطسه دهان و بینی خود را با دستمال کاغذی بپوشانند، لیوان کاغذی یک‌بار مصرف به همراه داشته باشند.

او با اشاره به این‌که تماس دانش آموزان با یکدیگر مانند دست دادن و روبوسی ممنوع است، گفت: از دست به دست کردن مواد غذایی و ساندویچ‌های خانگی و یا تهیه‌شده در مدرسه از سوی دانش آموزان و یا فروشنده خودداری شود.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.