خطر آتش سوزی در کمین مزارع و منابع طبیعی استان قزوین

مدیر کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: علف‌های انبوه با گرم شدن هوا، خشک و تبدیل به پتانسیل بالایی برای آتش سوزی مزارع و منابع طبیعی استان می‌شوند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مهدیخانی صبح امروز در جلسه ویدئو کنفرانس مدیران بحران کل کشوربا مدیران استانی گفت: علف‌های انبوه با گرم شدن هوا، خشک و تبدیل به پتانسیل بالایی برای آتش سوزی می‌شوند و با کوچکترین سهل انگاری و بی توجهی، منجر به بروز بحران و خسارت‌های سنگینی به منابع طبیعی و محیط زیست خواهند شد.

مهدیخانی افزود: در ۲ سال گذشته آمار آتش سوزی در منابع طبیعی و مزارع چندین برابر شده و حجم عظیمی از امکانات و نیروی انسانی استان درگیر کنترل و مدیریت بحران بوده است.

مهدیخانی اضافه کرد: متاسفانه عمده این آتش سوزی‌ها منشا انسانی داشته و در پی بی توجهی شهروندان رخ می‌دهد به همین منظور از شهروندان درخواست می‌شود که هنگام گذر از طبیعت هرگز ته سیگار را در طبیعت رها نکنند و در صورت روشن کردن آتش حتما آن را با آب یا خاک خاموش کنند.

او افزود: هموطنان از رها کردن اشیایی مانند شیشه و پلاستیک شفاف در طبیعت خودداری و کشاورزان هم پس از برداشت گندم و جو نسبت به معدوم کردن کاه و باقیمانده‌های محصول اقدام کنند.

مهدیخانی گفت: صاحبان باغات و زمین‌های بزرگ حتما علف‌های هرز اطراف زمین را وجین کنند.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.