ویروس کرونا؛ ادامه کارآزمایی داروی تعلیق شده در دانشگاه آکسفورد

با وجود هشدارهای سازمان جهانی بهداشت در خصوص خطرناک بودن داروی ضد مالاریا و تعلیق آن، دانشگاه آکسفورد همچنان به کارآزمایی این دارو ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، چند روز پیش سازمان جهانی بهداشت در مورد عوارض داروی ضد مالاریا هشدار داد و کارآزمایی این دارو را تعلیق کرد. این دارو به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای پیشگیری و درمان کووید ۱۹ توسط افراد زیادی مورد استفاده قرار گرفت و جان بسیاری از آن‌ها را گرفت. با افزایش آمار جان‌باختگان ناشی از استفاده از داروی هیدروکسی کلروکین و تشدید علائم بیماری در میان مبتلایان، سازمان جهانی در خصوص استفاده از آن هشدار داد و تاکید کرد تاثیر این دارو تنها برای بیماری مالاریا تایید شده است؛

ادامه کارآزمایی داروی ضد مالاریا با وجود هشدارهای سازمان جهانی بهداشت 

و حالا با وجود هشدار‌های سازمان جهانی بهداشت دانشگاه آکسفورد همچنان به کارآزمایی بالینی این دارو ادامه می‌دهد. در مطالعه‌ای که روز جمعه در این باره منتشر شد، به بررسی ۹۶ هزار بیمار مبتلا به ویروس کرونا که در بیمارستان بستری بودند، پرداخته شده بود، در این مطالعه بیمارانی که با هیدروکسی کلروکین تحت درمان قرار گرفته بودند خطر مرگ و مشکلات قلبی بیشتری را تجربه کرده بودند.

یکی از محققان دانشگاه آکسفورد در مورد کارآزمایی بالینی داروی ضد مالاریا تشریح کرد: بیمارانی که در این کارآزمایی مورد آزمایش قرار می‌گیرند، به طور تصادفی انتخاب می‌شوند و تمام این آزمایش‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود و کمیته مستقلی بر روند کار نظارت دارد و تاکنون در این زمینه نگرانی‌های ایمنی مشاهده نشده است و تمام یافته‌های ما به گزارش کمیته نظارت می‌رسد.

در کارآزمایی دانشگاه آکسفورد، داروی ضد مالاریا بر روی ۴۰ هزار تن از کادر درمان در آفریقا، اروپا، آسیا و آمریکای مرکزی مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

محققان آکسفورد معتقدند که تحقیقات آن‌ها بی‌خطر است، زیرا بیمارانی که قبلاً به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، دیگر درگیر نمی‌شوند. آن‌ها اطمینان دارند که مطالعه‌شان پیش خواهد رفت.

آزمایش اصلی با مطالعه بر روی افراد ۵۰ تا ۶۴ ساله که دارای علائم کووید۱۹ و یک بیماری بهداشتی مزمن مانند بیماری قلبی، آسم یا سرطان هستند ادامه خواهد یافت؛ هنوز مشخص نیست که چه تعداد از بیماران شرکت می‌کنند.


بیشتر بخوانید: تعلیق آزمایش بالینی داروی هیدروکسی کلروکین


به گفته یکی از متخصصان عفونی دانشگاه آکسفورد استفاده از مجوز کلروکین یا تعلیق آزمایش، به پاسخگویی به سؤالات در مورد ایمنی آن کمک نمی‌کند و همچنان می‌تواند برای بیماران خطرناک باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار