زلزله ۴ ریشتری تهران را لرزاند

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از وقوع زلزله ۴ ریشتری در حوالی دماوند در استان تهران خبر داد.

مهدی ولی پور سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به زلزله تهران اظهار کرد: در ساعت ١٣:٤١ امروز (چهارشنبه هفتم خرداد ماه) زلزله ۴ ریشتری در عمق ۱۲ کیلومتری تهران رخ داد.

وی با اشاره به محل وقوع زلزله بیان کرد: کانون زلزله در رودهن بود و این زلزله در تهران، دماوند و  رودهن احساس شد.

ولی پور گفت: سه تیم ارزیاب ( ۲ تیم  از دماوند و ۱  تیم از شهرستان آمل) به محل حادثه اعزام شدند.

سرپرست سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر تصریح کرد: استان‌های تهران و مازندران در آماده باش کامل هستند.

ولی پور گفت: زلزله در پردیس، دماوند، شمیرانات و قسمت‌های شمالی تهران حس شده است.

ضرورت اجتناب شهروندان از حضور در نزدیکی پرتگاه‌ها و ساختمان های نیمه کاره

منصور درجاتی مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری در شهرستان دماوند، گفت: این زلزله در مسیر رودهن و تهران اتفاق افتاد که در نقاطی از تهران هم احساس شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر شرایط عمومی در شهر دماوند عادی است و مردم همچنان در خانه هایشان هستند، افزود: فعلا توصیه به ترک منزل نمی‌کنیم، اما اگر شاهد پس لرزه باشیم، آن وقت مردم باید خانه هایشان را ترک کنند.

مدیر کل مدیریت بحران استانداری تهران گفت: تا حصول اطمینان از عادی بودن شرایط، مردم از حضور در نزدیکی پرتگاه‌ها و کنار ساختمان‌های نیمه تمام خودداری کنند.

شهرستان های تهران در وضعیت زرد قرار دارند

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدباقر محمدی معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به زلزله دماوند و رودهن اظهار کرد: به محض وقوع زلزله در ساعت ۱۳:۴۱ در استان تهران و مازندران، یک تیم ارزیاب از شهرستان پردیس و یک تیم از شهرستان دماوند به محل حادثه اعزام شدند.

معاون عملیات سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر افزود:  هم اکنون در شهرستان دماوند و پردیس وضعیت قرمز اعلام شده است و همچنین شهرستان‌های معین استان دماوند در وضعیت نارنجی قرار دارند و شهرستان‌های تهران هم وضعیت زرد دارند و تیم‌های واکنش سریع در آمادگی کامل هستند.

محمدی تصریح کرد : خوشبختانه تاکنون هیچ خسارت جانی و مالی در دماوند و  رودهن گزارش نشده است، اما  به جهت زلزله‌های اخیر که در دماوند رخ داد،  محلی برای اسکان اضطراری تعبیه شده و همچنین در شمیرانات هم محلی برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده است.

آماده باش نیروهای آتش نشانی برای حوادث احتمالی

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حوادث و انتظامی گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: در پی زمین لرزه دقایق قبل شهر تهران، خودرو‌های عملیاتی از داخل آشیانه‌ها خارج شدند.

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: این به معنای اعلام بحران نیست و فقط جنبه پیشگیرانه دارد.

او بیان کرد: نیرو‌های آتش نشانی همیشه در آماده باش هستند و آمادگی آنان منوط به وقوع بحران نیست.

تأکید فرماندار دماوند به شهروندان برای حضور چند ساعته آن‌ها در فضای باز 

حیدری فرماندار دماوند در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص زلزله ظهر امروز گفت:کانون زلزله امروز همان کانون مشأ بوده است و طی ارزیابی‌های انجام شده تاکنون هیچ گونه خسارت جانی و مالی گزارش نشده است.

او گفت: تمامی دستگاه‌های امدادی و خدماتی در سطح شهرستان دماوند در آماده‌باش کامل قرار گرفته‌اند.

حیدری با اشاره به آماده باش گروه‌های امدادی گفت: تیم‌های واکنش سریع در آمادگی کامل هستند و به جهت زلزله‌های اخیر که در دماوند رخ داد، محلی برای اسکان اضطراری شهروندان در نظر گرفته شده است.

فرماندار دماوند گفت: به دلیل اینکه مشخص نیست این زلزله پس لرزه و یا پیش لرزه بوده، بهتر است شهروندان دماوندی تا چند ساعت آینده در فضا‌های باز مانند حیاط خانه و یا پارک‌ها و محل‌های اسکان اضطراری باشند.

زلزله ساعات پیش تهران پس لرزه بود؛ مردم تهران نگران وقوع زلزله بزرگتر نباشند

علی بیت اللهی رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار مسکن گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه زلزله ۴.۱ ریشتری که در ساعت ۱۳.۴۱ دقیقه امروز در دماوند رخ داد به هیچ عنوان پیش لرزه نبوده است گفت: طبق بررسی‌های انجام شده با توجه به آنکه این زلزله در همان منطقه گسل مشاء در دماوند رخ داده است؛ بنابراین زلزله ساعات پیش همان پس لرزه زلزله ۵.۱ ریشتری، ۱۹ اردیبهشت ماه بود.

او ادامه داد: طبق برآوردهای انجام شده تا کنون ۸۰ پس لرزه در شهر دماوند رخ داده که بزرگ‌ترین آن همان زلزله ساعات پیش در دماوند بوده است.

رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با بیان اینکه این زلزله بیشتر در شرق تهران و اطراف شهر تهران مانند پردیس، دماوند و رودهن با وضوح بیشتر احساس شده است گفت: این زلزله دقیقا در گسل مشاء دماوند رخ داده و بیشترین آثار آن در اطراف تهران دیده شده است.

بیت اللهی با بیان اینکه طبق برآوردها و تجربیات زمانی که یک زلزله ۵.۱ ریشتری رخ می‌دهد ۲ تا ۳ ماه شاهد وقوع پس لرزه و تخلیه انرژی گسل‌های اطراف خواهیم بود گفت: امروز بزرگترین پس لرزه در این منطقه رخ داد و به طور قطع تمامی صحبت‌ها و شایعاتی که پیرامون وقوع زلزله بزرگتر منتشر شده رد می‌کنم.

او توضیح داد: خطر زلزله همیشگی است، اما به طور معمول در زمانی که زلزله‌ای رخ می‌دهد بازار شایعات و کارشناسی‌های غیر واقعی داغ می‌شود بنابراین نباید به این موضوعات توجه چندانی کرد.

رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه اگر این زلزله در منطقه و یا شهر دیگری رخ می‌داد ممکن بود که به عنوان یک پیش لرزه محسوب شود افزود: این زلزله در منطقه گسل مشاء رخ داده و همان طور که به صورت رشته وار در استان کرمانشاه همواره زلزله‌ها‌ی متعددی رخ می‌داد، بنابراین این گونه زلزله هم در اطراف تهران همانند شهر‌های دیگر بوده است.

بیت اللهی اظهار کرد: با توجه به آنکه در طی چند روز گذشته سکوت نسبی و هیچ پس لرزه‌ای در این منطقه رخ نداده است، بنابراین انرژی‌های زمین تجمیع شده و شاهد وقوع چنین زلزله‌ای با ریشتر بالا بودیم. این موضوع در بسیاری از شهر‌های مختلف از جمله کرمانشاه هم رخ داده به طوری که بعد از گذشت چند روز سکون شاهد رخداد زلزله پر قدرت‌تری بوده‌ایم.

رئیس مرکز زلزله نگاری مرکز تحقیقات راه مسکن و شهرسازی تاکید کرد: فعال شدن آتشفشان دماوند هیچ ارتباطی به زلزله ندارد و تنها زمانی که انفجار و یا موج ناشی از حوادث طبیعی رخ دهد ممکن است آتشفشان این کوه فعال شود از سوی دیگر فعال شدن دماوند به صورت کامل قابل شناسایی و ارزیابی است و با توجه این که زلزله در گسل مشاء دماوند رخ داده و فاصله زیادی با دماوند وجود دارد بنابراین فعال شدن آتشفشان کوه دماوند بسیار دور از انتظار است.

توضیحات استانداری تهران درباره زلزله ۴.۴ ریشتری دماوند

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به وقوع زلزله ۴.۴ ریشتری که ساعاتی پیش در دماوند رخ داد و در بخش‌هایی از تهران هم احساس شد، گفت: بعد از وقوع زلزله به همه دستگاه‌های امدادی اعلام آماده باش داده شد تا در صورت وقوع پس لرزه واکنش مناسب و سریع داشته باشند.

وی افزود: فرمانداری دماوند و پردیس و هلال احمر تیم‌های ارزیاب و امدادی خود را به منطقه اعزام کرده‌اند و چنانچه شاهد پس لرزه باشیم، آمادگی لازم برای مواجهه با آن وجود دارد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری تهران گفت: تا کنون پس لرزه‌ای نداشتیم و تیم‌های امدادی، اوضاع را تحت کنترل دارند.

گسل مشاء همچنان فعال است

رضا کرمی رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در تشریح آخرین وضعیت پایتخت پس از زلزله ۴ ریشتری ظهر امروز تهران گفت: زلزله امروز پایتخت در مسیر فعالیت گسل مشاء حادث شد که عمق و شدت آن نزدیک به زلزله گذشته تهران بود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: زمین لرزه ظهر امروز نشان داد گسل مشاء همچنان فعال است و هشدار‌هایی که همواره مبنی بر لرزه خیزی استان تهران داده می‌شود، جدی است.

کرمی ادامه داد: نیاز است در این بخش توجه جدی از سوی مسئولان و شهروندان در بخش آموزش‌های مردمی و بودجه ریزی شود تا آمادگی‌ها افزایش پیدا کند.

او با تأکید بر اینکه برای اتفاقات آینده در زمینه لرزه نگاری و پیش بینی زلزله در دنیا نمی‌توان هیچ اقدامی کرد، گفت: با توجه به لرزه خیزی تهران باید منتظر لرزش‌هایی با ریشتر بیشتر باشیم و از همین رو آموزش‌های شهروندی و تخصیص منابع مالی در جهت آمادگی بیشتر برای مقابله با زلزله احتمالی از اهمیت خاصی برخوردار است.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران ادامه داد: حرکت گسل مشاء اخطاری برای وقوع زلزله با ریشتر بیشتر است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
به خاطر گناهان زیاد ما مردم هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
زمین و طبیعت کار خودش رو میکنه چه ربطی به گناه و این چیزها داره ؟ تازه اگر هم اینطور باشه گناهکاران اصلی جاشون امن امن هست و توپ هم تکونشون نمیده ...
Germany
ناشناس
۰۰:۰۳ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
لطفا مقاله های دیگر درمورد زلزله بگویید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ما سوهانک هستیم چیزی احساس نکردیم ان شالله بلا از همه مسلمانان و هموطنان عزیزم دور باد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
همکاری زلزله و کرونا مثل رابطه قارچ ریشه ای و گیاهان دانه داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
من تهرانی نیستم آیا شدید بود؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
زلزله کرونا سیل گرانی بیکاری خدایا کی سال 1400 می رسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
لعنت به بساز و بفروش جماعت که قوطی حلبی مبسازن میدن دست مردم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چاره ای نیست که همه در شهرهای دیگه هم خونه و ویلا داشته باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
دولت و ملت باید بفکر ایجاد شهری کانکسی در اطراف تهران باشند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یک جمله کوتاه!!
فعلا فرار برقرار!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فرار به کجا؟!
گر نروی به سوی او، راست بگو کجا روی
هر طرفی که بنگری، مُلک وی است و کوی او
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آخ جون بهانه شمال رفتن هم جور شد جان مادرتون همه بریم شمال!!!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
زلزله به کرونا میگه: من میارمشون بیرون تو بگیرشون!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
شوخیش هم قشنگ نیس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
آره واقعا...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
صاحب خانه های محترم از خدا بترسید که رحم ندارید و به فکر اجاره نشین نیستید که از کجا باید پول بیاره. هرسال نسبت به سال قبل دو برابر؟؟؟
مگه حقوق ها دوبرابره؟؟؟
آخه یه گارگر چه گناهی کرده، آی خدا!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بر بندگان خدا رحم کنید تا بر شما رحم شود
Iran (Islamic Republic of)
منصور
۲۲:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشا ا...صاحب خونه بشی از کرایه نشینی نجات پیدا کنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
7 ریشتری نزدیک است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خداونکنه
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۷:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آقا هر اتفاقی خدای نکرده افتاد خواهشن همه شمال نیاین
تقسیم بندی کنید ،
خسته شدیم از این همه شلوغی
دیگه واسه خودمون هم جا نیست!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چه خــشن..حالا حرص نخور شمال الان ازهمه جا وضعش حاد تره..جوش نزن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اون موقع که مغازه هاتون یکی درمیون بنگاهیه وبرای فروش ویلامسابقه میزارین فکر بعدشونمیکنید؟!!
Iran (Islamic Republic of)
تیز
۱۹:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شما هم با این شمالتون اگه ملت نیان شمال به کی میخواین اینقد جنساتونو چن برابر بفروشین ؟؟؟ والااااااا
Iran (Islamic Republic of)
شهرام
۲۰:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
به شما ربطی نداره مردم کجا میرن. همین مسافرتاست که همشهریات کار دارن و نون میخورن. اگه ناراحتی برو. خوبه نهرانیا هم بگن شملیها از تهران برن. لطفا با این حرف های نژاد پرستانت مردم رو نرنجون و افکارت رو برای خودت نگه دار
Iran (Islamic Republic of)
ادیب
۲۳:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شما عزیزم تهران نیا ، ما جامون خوبه !!! چه کلام خودخواهانه ای !
Iran (Islamic Republic of)
علی ناجی
۲۳:۴۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر که انقدر شکمتون سیر شده از سفره بلند شید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
تقصیر خودتون هست زمین ها ی غیر مسکونی را میفروشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
زلزله اونم ظهر
جالبه هر چقدر مردم در تلاطم هستند زلزله هم نزدیکتر میشه
یک رابطه خوب بین زلزله و تورم و قیمت خودرو و سکه و دلار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نطر دادن از رو ناآگاهی همینه ها.....زلزله مگه ساعت داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
حقتو خوردن وگرنه تحلیلگر خوبی میشدی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۹ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
زلزله معمولا شب ها و صبح سحر میاد که ملت غافلگیر کنه ....
ولی جالبه گسل‌کرمانشاه و تهران برعکس بم روز کارند
بم صبح سحر موقعه طلوع آفتاب بود
منجیل شب ها بود وای اون پس‌لرزه هاش
Netherlands
علی زارعی
۱۶:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام بر خبر نگاران جوان و خوب ایران.من کارشناس لرزه نگاری هستم و زلزله های کره وکرمانشاه بم را دیدم نمیخواهم بترسانمتان اما به نظر من اتشفشان دماوند درحال فعال شدن است من به اقای حیدری فرماندار دماوند گفتم باید دماوند پردیس تخلیه شود تا چند ماه چون احتمال دارد شاهد زلزله بزرگتر یا فوران اتشفشان دماوند باشیم .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
دوغتوووو بنوش
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شایعه پراکنی نکن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
لطفا دل مردم رو خالی نکنید تا خدا نخواد برگی از درخت نمی افته حالا شما حرف از فوران دماوند میزنی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۰ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
واقعا کارشناسی؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۷ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
چرا الکی جو میدی
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۰۲:۲۸ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فوران ماله مرحله آخر هستش.
الان باید اژدها بیاد بیرون.
یا اینکه جنگ جهانی بشه.
سناریو آتش فشان برای زمانی هستش که ما اژدها رو شکست دادیم یا اینکه در جنگ شکست خوردیم بعد دشمنان فکر میکنن پیروز شدن که یهو دماوند فوران میکنه و ما دوباره پیروز میشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
تهرانیا مراقب باشین از ما گفتن بود دولت که به فکر نبوده تو این چند سال حداقل خودتون گوش به زنگ باشین نجات پیدا کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
با این همه بلا و مصیبت حتی ماه رمضون هم بیدار نشدیم‌.‌.. روایت داریم تنها یک روزه خوری در ملاعام می‌تونه زمین رو بلرزونه... تهران هنوز سرپاست با این وضعیت جای شکرش باقیه!
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۷:۵۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
واقعاً راس گفتی!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا بیدار نشدین؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا جای حق نشسته این همه بی عدالتی اجتماعی، همه چی فقط تهران، خدا، شاید آه مظلومیت در مناطق محروم جواب داد
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۰۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
حرفت اصلا درست نبود..شهروند های تهران چه گناهی کردن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ایول همینو بگو وقتی همه فساد مالی و اجتمایی تو تهران باشه زلزله تازه کمشه تمام این بدبختیا کشور و مردم از همین تهران میاد بیرون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
حتما برای حال خودت دعا کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
فکر کردی زلزله بیاد چه قشری میمیرن.بیشتر مردم عادی میمیرن نه افرادی که در خانه های .....
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۶:۲۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مرحله بعدی آتشفشان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آره خاکسترش بیون اومد نترس اینم اضافه شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
منم مشهدم..چیزی احساس نکردم
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۱۷:۴۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
واقعا انتظار داشتی مشهد هم حس بشه
چند صد کیلومتر فاصله داره
Iran (Islamic Republic of)
اسماعیل
۱۷:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خسته نباشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نــمـک.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خخخخخ
Iran (Islamic Republic of)
محمد امین
۱۶:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
باور کنید آتشفشان فعال شده چون دوباره دورور دماوند زلزله اومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام یعنی خطرناکه
Iran (Islamic Republic of)
کریمی
۱۶:۰۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام مدیرخبرگزاری ارجمندببخشیداین افزایش حقوق بازنشسته های تامین اجتماعی هارومیشه پیگیری کنیدوالاهیچکی صداشونونمیشنوه گویا مسعولین خواب تابستانی رفتن ممنونیم ازتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نظرت خیلی به زلزله مربوط بود اصلا دلیل اومدن زلزله همینه که تو گفتی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آخر تا یه ۸ ریشتری نیاد این زمین تهران آروم نمیشه
Iran (Islamic Republic of)
علیرضا
۲۰:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا نکنه، جایی مثل تهران و البرز حتی تحمل 6 ریشتر رو هم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
من هیچی حس نکردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
کم گناه کنید تو رو خدا
Iran (Islamic Republic of)
الحق
۱۶:۴۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ینی تو هیچ گناهی نمیکنی یا قبلا نکردی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
گناه دسته جمعی و تکرار گناه وای میشه زلزله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
تهرانیا لابد گناه کردن
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۰۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
منتظرفتوای شما بودیم..
Iran (Islamic Republic of)
ساناز
۱۸:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مگه ما رو با شما تو یه قبر میزارن ؟؟؟ تو برو امشب تو اینه دو دقیقه به خودت نگاه کن
Iran (Islamic Republic of)
محسن
۲۱:۲۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چشم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
تهرانیا مراقب باشین احتمالش هست زلزله با قدرت بالاتری اتفاق بیفته البته ایشالا که بلا دوره
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
الان رفتیم نیمه نهایی فینال فعال شدن آتش فشانه..
ببینیم کی تا فینال میره...؟؟.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
همه چی رو به شوخی و تمسخر نگیرین.
Iran (Islamic Republic of)
محرم خرمافروش
۱۵:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
زلزله تبعات گناه زیاده..گناه کردن آثار وضعی داره وگریباانمون رو میگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
دقیقا گناه اثر وضعی داره در همین دنیا و زندگی دنیایی ما
عناد ولجبازی باخدا وسنتهای الهی در تاریخ و قرآن هم آمده که نایجه ای جز هلاکت نداشته.
بی غیرتی ورباخواری واختلاس و.... اگر این علائم رو جدی بگیریم وواقعا توبه کنیم البته خدا مهربان وبخشنده است واگر خدای نکرده لجاجت و استمرار گناه شود ..... والله اعلم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
لطفا نیان سمت استان های شمالی دیگه جا نیست
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۳۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چـــشــــم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شمال نه که خیلی از نظر کرونا امنه برا چی بیایم ارزونی خودتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وای وای مگه شمال چی داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ویلا خریدیم دوست داریم بیایم
شما لطفا تهران نیاین
Iran (Islamic Republic of)
پارسا
۱۷:۰۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خودخواه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شما از کجا خبر داری که ممکنه این زلزله به شمال آسیب جدی نرسونه .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ناشناس
۱۹:۲۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نمیومدیم شمال که از گشنگی تا حالا مرده بودین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
من هفته پیش رفتم شمال و دیگه تا دستکم شهریور قصد شمال رفتن ندارم هوای گرم و شرجیش قاب لتحمل نیست
Iran (Islamic Republic of)
Milad
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
دولت دیگه دستش رو شده، با این برنامه ها ملت سرگرم نکنه، هزاران برابر گرونی و بدبختی سر ملت بیاره، افزایش حقوق کارگرها چیشد دولت محترم، اجناس همه چندین برابر گرون شدند و حقوق ها تو همون ده سال قبل ثابت موندن، ، نصف ملتم با کرونا، حالا چه نقشه ایی تو سر دارید خدا داند!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
برای بیمه کرونا هم که پیامکش نیومد...ما باید با هوا سیر شیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
بله همینطوره. ایشالا که عمر این دولت داره تموم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ریشه بلا گناهه
بلایای طبیعی و غیر طبیعی فقط یه اسمه اصل نتیجه گناهه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اون از وضعیت اقتصاد این ور هم بلا پشت بلا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا دیده دیگه داریم از کرونا هم کم کم خلاص میشیم سری جدید زلزله رو داره میفرسته
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
امروز زلزله کرونا فرداهای دیگه هم بلاهای دیگر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
شوخیش هم خوب نیست دادا
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ما توافسریه هستیم چیزی احساس نکردیم..ولی خیلی میترسیم.
چون بالاخره یه هفت تا هشت ریشتری قراره بیاد...
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله لیلی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشاء ا... اول و بیاد تو رو ببره لیلی که اینقدر مشتاق ریشتر زیاد هستی
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۵۴ ۰۸ خرداد ۱۳۹۹
انشالله اول بیاد خودتو ببره من کی مشتاق زلزلم؟؟بی سواد سطح فرهنگ وسوادتو ببر بالا..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
این زلزله سر دراز داره
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نکنه توترامپی ازامریکاهی داری نظرمیدی لطفا خاموش؛
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۴:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
سلام ، با توجه به اينكه چندين دهه است كه زلزله شديدي در تهران اتفاق نيفتاده ، بايد بدانيم كه حتما زلزله اي بزرگ در انتظار تهران است...
چندي وقتي هست كه سازمان زلزله نگاري هم در اين باره هشدار داده!
_______________واي به روزي كه آن زلزله بالاي ٧ ريشتر به تهران بيايد!

به خدا توكل كنيد...
شك نكنيد كه ظهور مهدي موعود نزديك است!
بيش از٩٠ درصد نشانه هاي ظهور به وقوع پيوسته....

الهم عجل لوليك الفرج
يا مهدي ادركني...
Iran (Islamic Republic of)
alireza rezaee
۱۵:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
الهم عجل لوليك الفرج
Iran (Islamic Republic of)
سرباز گمنام
۱۵:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
يا مهدي ادركني(ع)يا مهدي ادركني(ع)يا مهدي ادركني(ع)
يا مهدي ادركني(ع)يا مهدي ادركني(ع)يا مهدي ادركني(ع)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی زلزله های کوچیک میاد انرژیش تخلیه میشه احتمال زلزه شدید کمتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
الهم عجل لوليك الفرج
يا مهدي ادركني...
United States of America
ناشناس
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یعنی چي?
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یعنی دعا کنیم آقا بیان تا از شر بلاها کم بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
گسلهای تهران فعال شده و زلزله های شدیدتر در آینده قطعی است مراقب باشید
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ظهور بسيار نزديك است...
United States of America
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
انشاءالله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
گسلهای تهران فعال شده
Iran (Islamic Republic of)
بنده خدا
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آره ، خدا رحم كنه
Iran (Islamic Republic of)
صادقی
۱۴:۵۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدایا از دست زلزله و کرونا و طوفان و حمله ملخ ها خسته شدیم ، به دادمون برس.
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۱۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
آخ گفتییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
پس دعا کنین
Iran (Islamic Republic of)
س
۱۴:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
میگم آتش فشان داره فعال میشه و بعضی از مسولین هنوز بی فعالن هههه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
این "بی فعال" که وگفتی یعنی چه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
غیرفعال!!!
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۴:۴۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وویییی..خدایا خودت رحم کن.تهران شد کانون زلزله...
Iran (Islamic Republic of)
امپراطور
۱۴:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
تا فردا 10000 نوع کارشناسی و تسهیلات و آماده باش و......
انجام ميشه
اما اگه شهرستان ها بیاد انگار نه انگار میگن خداروشکر تلفات نداشته
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مثل اینکه پایتخت ها پانزده میلیون جمعیت داره..کل مملکت داره توتهران میچرخه بعد نهاداعزام نکنن؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
الان هر کی هم نیومده بود سرازیر میشه به سمت گیلان و مازندران
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۳۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
باهووش مازندران که بدتره..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هیچ فرقی نیست پایتخت کشور عزیزمان یک ایران کوچک از همه اقوام ایرانی است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
رشته ،تخریب خوب نیست.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چرا پونزده میلیون جمعیت داره؟ وقتی تو شهرستان ها حتی مشکل آب رو حل نمیکنن بایدم جمعیت تهران زیاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
از بس گناه وجود داره. نه حجاب درست.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اللهم عجل الولیک الفرج
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۷ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هیچ ربطی به حجاب نداره
United States of America
ناشناس
۱۴:۴۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خدا به دادمون برسه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ارسال تيم ارزياب از امل با فاصله حدود ١٤٠ -١٥٠ كيلومتري به رودهن كه در فاصله ٢٠ كيلومتري تهران واقع است حكايت از درايت و مديريت خارق العاده در اين بخش دارد. خدا نكنه كه واقعا زلزله بياد چون احتمالا تيم نجات را از بندرعباس ميفرستن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وای خدایا به تو پناه میبریم از دست زلزله
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مجلسی که با زلزله شروع کرده پایان خوشی ندارد.
شاید این آخرین مجلس از این نوعش باشد.
خدا را چه دیدید.!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
داداش بزار يه چند روز بگذره بعد شروع به تخريب كن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اینطوری باشه ک شروع مجلس قبل باید با انفجار مهیب همراه میبود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
چه ربطی به مجلس داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
مجلس قبلی خود زلزله بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اتفاقا پیامش اینه در برابر مفسدین زلزله بپا میکنه وریشه وطن فروشها را میخشکاند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۰ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نگو!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
یعنی چرت ترین تحلیلی که میشد کرد همین بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
اگر هنگام ورود به خانه، بچه ای به راست و یا دروغ بیاید و بما بگوید ماری در خانه است ما چکار میکنیم؟
با احتیاط وارد خانه میشویم و حرف بچه را گوش میکنیم.
پس این هشدارهای هر چند کوچک که همانند مار ویا اژدهایی در زیر شهر تهرانند را ببینیم.
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
خب جناب الان دیدیم چه کاری ازدستمون برمیاد؟؟؟
چندشب میشه بیرون موند.؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۶ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ملارد کاملا حس شد.ولی فکر نکردم زلزله باشه تا اینکه اومدم دیدم زدن زلزله اومده
United States of America
ناشناس
۱۹:۳۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
وقتی تهران حس نشده چطور میگی ملارد حس شد
خواب دیدی نگران نباش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
احتیاط و هوشیاری شرط دانایی و عقل است.
پس اطلاع رسانی خوب و همگانی داشته باشیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
از قدیم گفتن
علاج واقعه
قبل از وقوع باید کرد.
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۵:۱۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
به نظرت باید چیکار کرد.؟؟؟میخوای کره زمین روبگیرن نلرزه؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
حادثه هیچگاه خبر نمیکند.
Iran (Islamic Republic of)
تیز
۱۶:۵۵ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
جدددددددددی ؟؟فک کردم قبلش خبر میده پس حواسمون باشه
Iran (Islamic Republic of)
لیلی
۱۸:۱۳ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
نه باووو قبلش یکم تب لرز میکنه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۲ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
همه این هشدارهای هر چند کوچک را جدی بگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی قوی
۱۴:۱۱ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
هوشیاری در خلوت شدن و افقی سازی شهر تهران.
آمادگی برای اسکان و جانمایی کانکس ها و نقشه کشی ها و آنهم پیشاپیش.
پراکنده کردن جمعیت و امکانات شهر در طیف گسترده تر و شهرهای جدید اطراف.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ماشهریاریم متوجه نشدین
Iran (Islamic Republic of)
توحید
۱۴:۰۸ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
ما منطقه ۱۴ هستیم،چیزی احساس نکردیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۵:۱۴ ۰۷ خرداد ۱۳۹۹
پاکدشت کمی احساس شد
آخرین اخبار