کریمی اصفهانی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

احزاب یکی از ابزار‌های دموکراسی هستند

دبیرکل جمعیت اصناف و بازار گفت: اگر حزبی در تمام شئونات کشور بتواند صاحب‌نظر باشد، حزب قابل قبولی خواهد بود.

احمد کریمی اصفهانی دبیرکل جمعیت اصناف و بازار در گفت‌و‌گو با  خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره چگونگی کارکرد احزاب در جهت پویاتر شدن عملکرد مجلس یازدهم گفت: متاسفانه باید بگویم که امروز در کشور هنوز به مرحله‌ای نرسیده‌ایم که احزاب بتوانند اثر خود را همانند برخی کشور‌ها بگذارند.

او ادامه داد: امروز در کشور ۲۰۰ حزب داریم که اوج فعالیت همه آن‌ها انتخابات است. در انتخابات‌ها هرکسی ممکن است سهم کوچکی را برای خود اختصاص دهد و این طور نیست که یک حزب یا دو حزب تقریبا اکثریت مجلس را تشکیل دهند تا بتوانند به عنوان یک کار تشکیلاتی اثری که باید را بگذارند.

فعال سیاسی اصولگرا گفت: بنا به همین دلایلی که در بالا ذکر شد احزاب مختلف باید با یکدیگر ائتلاف کنند تا بتوانند در مجلس منشاء اثر باشند. حال ممکن است احزاب در انتخاب هیئت رئیسه و یا موارد دیگر با یکدیگر ائتلاف کنند، ولی با اختلاف دیدگاه‌هایی که در احزاب مختلف وجود دارد، آن‌ها نمی‌توانند ائتلاف خود را به سرانجام برساند، ولی اگر بتوانند در این رابطه ائتلافی به صورتی عمل کنند که افراد شایسته و دارای توانمندی بیشتر را برای اداره قوانین کشور، انتخاب کنند خواهند توانست در مجلس منشاء اثر باشد.

او در ادامه ضمن تاکید بر عملکرد احزاب در کشور تاکید کرد: همانطور که اشاره کردم امروز در کشور ما احزابی که از توانمندی خاص عده و عده برخوردار باشند بسیار نادر هستند، لذا احزاب زمانی می‌توانند اقتدار خود را ظاهر کنند که از توانمندی بالایی در شورای مرکزی خود برخوردار باشند.

دبیرکل جمعیت اصناف و بازار در پایان خاطرنشان کرد: مسئله حزب یکی از ابزار‌های دموکراسی است و اگر حزبی در تمام شئونات کشور بتواند صاحب‌نظر باشد، حزب قابل قبولی خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار