توزیع ۳ میلیون ماسک سه لایه در داروخانه‌های کرمانشاه

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه از توزیع ۳ میلیون ماسک سه لایه در داروخانه‌های استان خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ قباد محمدی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت : از ۲۸ اسفندماه ۹۸ همزمان با شیوع کرونا در استان تا امروز حدود ۳ میلیون ماسک سه لایه در داروخانه‌های شبانه روزی توزیع شده است.

او گفت : بر این اساس جزو استان‌هایی هستیم که توانستیم به طور مرتب توزیع ماسک را داشته باشیم و می‌توان گفت هیچ گونه احتکار نیز در این داروخانه‌ها صورت نگرفته است.

او ادامه داد: متأسفانه از هفته گذشته تولید ماسک در استان متوقف شده است و چند روزی است که داروخانه‌ها ماسک ندارند.

این مسئول علت توقف تولید ماسک را کمبود پارچه مخصوص و استاندارد عنوان کرد و گفت: این کمبود تنها در استان نیست بلکه در کشور و حتی کل کشور‌های پیشرفته نیز این کمبود پارچه وجود دارد.

محمدی کمبود ماسک تنفسی ساده را مشکلی جهانی دانست و افزود: ماسک‌های خانگی کمک زیادی جهت شیوع بیماری نمی‌کند، اما از هیچ بهتر است.

او ادامه داد: اگرچه توزیع ۳ میلیون ماسک سه لایه در استان زیاد نیست، اما هیچ استانی نسبت به جمعیت به این اندازه توزیع ماسک نداشته است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه علاوه بر تیم‌پزشکی و درمانی به ادارات مختلف، بانک‌ها و سایر ارگان‌ها توزیع ماسک داشتیم .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار