هیل: آمریکا زودتر از موعد مقرر نظامیان خود را از افغانستان خارج می‌کند

نشریه هیل طی گزارشی اعلام کرده که پنتاگون قصد دارد با توجه به شیوع ویروس کرونا، نظامیان خود در افغانستان را زودتر از موعد مقرر خارج کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، نگرانی‌ها درباره بیماری همه‌گیر کرونا باعث شده که مقامات آمریکا  تصمیم بگیرند زودتر از موعد مقرر نظامیان خود را از افغانستان خارج کنند. در چارچوب توافق‌نامه آمریکا و طالبان قرار است نظامیان آمریکایی به تدریج از افغانستان خارج شوند.

رویترز گزارش داد که برنامه آمریکا برای کاهش تعداد سربازان این کشور به حدود ۸۶۰۰ نفر تا اواسط ماه ژوئیه، با توجه به زمان‌بندی جدید در ماه ژوئن عملیاتی خواهد شد. یک مقام امنیتی آمریکا اعلام کرده که این تصمیم پس از نگرانی‌های زیاد حول شیوع ویروس کرونا در میان نظامیان آمریکایی اتخاذ شده است.

در این گزارش همچنین از یکی از سران غربی نقل شده که سایر سربازان ناتو هم می‌توانند قبل از موعد اعلام شده از افغانستان خارج شوند.

یکی دیگر از مقامات امنیتی آمریکا هم مدعی شده که با توجه به تحرکات منفی طالبان در افغانستان، باقی ماندن بخشی از نظامیان آمریکایی در افغانستان ضروری است.

بر اساس توافق‌نامه‌ای که بین آمریکا و طالبان امضاء شده، قرار است نظامیان آمریکایی به مرور از افغانستان خارج شوند و در مقابل هم طالبان متعهد شده که تحرکات منفی خود در خاک افغانستان را متوقف کند. بسیاری از دموکرات‌ها دولت ترامپ را به خاطر این توافق مورد انتقاد داده و آن را شکستی برای آمریکا در افغانستان عنوان کرده‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار