شرکت‌های دریانوردی: پیروی کامل از تحریم‌های آمریکا علیه ایران غیرممکن است

شرکت‌های بیمه و فعالان صنعت دریانوردی اعلام کردند تبعیت کامل از تحریم‌های آمریکا علیه ایران و برخی کشور‌های دیگر غیرممکن است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شرکت‌های بیمه صنعت دریانوردی اعلام کردند احتمالا تبعیت کامل از دستورالعمل جدید دولت آمریکا برای جلوگیری از نقض تحریم‌های این کشور علیه ایران، کره شمالی و سوریه غیر ممکن خواهد بود.

وزارت خارجه آمریکا، گارد ساحلی و دفتر کنترل دارایی‌های وزارت خزانه‌داری این کشور اخیرا طی دستورالعملی جدید خواستار اجرای سخت‌گیرانه‌تر و دقیق‌تر تحریم‌های ضد ایرانی واشنگتن شدند. هدف از این دستورالعمل‌های جدید، اجرا شدن کامل تحریم‌های ضدایرانی و جلوگیری راه‌های فرار تحریمی عنوان شده است.

طی بیانیه‌ای که وزارت خارجه آمریکا در این‌باره منتشر کرد، ادعا شده همه راه‌های ابتکاری برای دور زدن تحریم‌ها باید شناسایی و از اجرای آن جلوگیری شود. طبق این دستورالعمل به صنعت دریانوردی و فعالان بخش انرژی و فلزات آمریکا کمک می‌شود تا به اصطلاح با اقدامات فریبکارانه‌ در کشتی‌رانی مقابله شود. این دستورالعمل‌ها برای اجرای هرچه بهتر تحریم‌ها علیه ایران، کره شمالی و سوریه ابلاغ شده است.

اکنون خبرگزاری رویترز به نقل از مالکان شرکت‌های بیمه صنعت دریانوردی گزارش داده که اجرای کامل این دستورالعمل احتمالا غیرممکن است.
رویترز به نقل از «مایک سالتهاوس»، رئیس شرکتی که نمایندگی حدود ۹۰ درصد از شرکت‌های تجاری دنیا را در اختیار دارد، می‌نویسد: در این دستورالعمل بخش‌هایی وجود دارد که ما توانایی اجرای آن را نداریم.

با این وجود یکی از مقامات وزارت خارجه آمریکا در مصاحبه با رویترز مدعی است این دستورالعمل شامل «بهترین توصیه‌ها و نه الزامات سخت» است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار