جمع‌آوری ۲.۵ میلیارد تومان فطریه و کفاره از سوی بهزیستی اصفهان

معاون بهزیستی استان اصفهان گفت:حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه در بخش خیریه و بهزیستی پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی‌اصغر شاهزیدی معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به پرداخت فطریه به بهزیستی، اظهار داشت: حدود ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان فطریه در بخش خیریه و بهزیستی پرداخت شده است.

او افزود: ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان در بخش موسسات خیریه و ۲۵۰ میلیون تومان دیگر در بخش دولتی به صورت مجازی و الکترونیکی و وجه نقد جمع‌آوری شده است.

معاون مشارکت‌های مردمی اداره کل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به استقرار ۲۰۰ پایگاه دولتی و خیریه در سطح استان، گفت: در شهر اصفهان ۱۰۰ پایگاه و سایر شهرستان‌ها نیز ۱۰۰ پایگاه فعالیت می‌کنند.

او تصریح کرد: ۲۰۰ پایگاه دولتی و خیریه در سطح استان از بهزیستی مجوز فعالیت دارند که شامل خیریه سالمندان، معلولان، کودکان بی‌سرپرست و بد سرپرست و دیگر موسسات خیریه هستند.

شاهزیدی ادامه داد: دریافت فطریه و کفاره روزه از روز یکشنبه چهارم خرداد ماه آغاز و تا شامگاه روز بعد ادامه یافت و موسسات خیریه مبالغ جمع‌آوری شده را برای افراد تحت پوشش خود مانند بیماران اعصاب و روان، معلولان عقب مانده ذهنی، سالمندان نیازمند، کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست در نظر گرفتند.

او با اشاره به پرداخت فطریه به نیازمندان در بخش دولتی، اظهار داشت: به فوریت و بدون فوت وقت مبالغ جمع شده امروز، چهارشنبه هفتم خرداد ماه به حساب نیازمندان تحت پوشش واریز خواهد شد.


۷ میلیارد تومان زکات فطره در استان اصفهان جمع‌آوری شد

 
کریم زارع با اشاره به جمع‌آوری فطریه، اظهار داشت: ۷ میلیارد تومان فطریه تاکنون در استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

او افزود: جمع آوری زکات فطره آن دسته از همشهریانی که به هر دلیل موفق به پرداخت آن در روز عید فطر نشده‌اند کماکان امکان‌پذیر است و آن‌ها می‌توانند علاوه بر مراجعه به دفاتر این نهاد در سراسر استان با استفاده از کد دستوری #۵*۰۳۱*۸۸۷۷* و شماره کارت ویژه وجوه زکات عام برای پرداخت فطریه خود اقدام کنند.

مدیرکل کمیته امداد و دبیر شورای زکات استان اصفهان با بیان اینکه جمع آوری فطریه و برپا کردن پایگاه در روز عید فطر با مجوز شورای زکات استان امکانپذیر بود، گفت: نهاد‌های حمایتی، سازمان‌ها، موسسات خیریه و تشکل‌های مردم نهادی که از این شورا مجوز اخذ کرده و مبادرت به جمع آوری فطریه و سایر وجوهات شرعی مربوطه در روز عید فطر کرده اند باید گزارش مبالغ جمع آوری شده و نحوه هزینه کرد آن را به دبیرخانه این شورا ارسال کنند.

او تصریح کرد: بیش از ۳۰۰۰ پایگاه بر اساس مجوز شورای زکات استان در عید فطر امسال فعال بود و میزان زکات فطره و سایر وجوهات جمع آوری شده رمضان امسال بر اساس گزارشی که تاکنون به دبیرخانه این شورا ارسال شده بالغ بر ۷ میلیارد تومان است.

زارع ادامه داد: گردآوری گزارش مربوط به جمع آوری و هزینه کرد وجوهات این پایگاه‌ها اندکی زمان‌بر است و به طور قطع میزان زکات فطریه جمع آوری شده عدد بزرگتری خواهد بود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.