مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام مطرح کرد؛

ثبت نام ۴۴۷ کارگاه آسیب دیده در ایلام برای دریافت تسهیلات

احمد خان محمدیان از ثبت نام ۴۴۷ کارگاه آسیب دیده از کرونا در ایلام برای دریافت تسهیلات خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، احمد خان محمدیان مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان ایلام گفت: شیوه نامه پرداخت تسهیلات به بانک‌ها روز سه شنبه ارسال شده است.

او بیان کرد: این تسهیلات حمایتی کرونا برای ۱۳ رسته شغلی که بیشترین آسیب از شیوع ویروس کرونا را متحمل شده و دارای لیست بیمه در قالب کارفرمایی یا خویش فرمایی هستند، درنظر گرفته شده است.

خانمحمدیان اظهار کرد: یک رسته دیگر (کشاورزی) برای دریافت این تسهیلات با تصویب ستاد کرونا اضافه شد و مرغداران و کارگاه‌های فعال در این رشته که کد کارگاهی داشته باشند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

او ادامه داد: محدودیت زمانی برای ثبت نام کارفرمایانی که پیامک دریافت کردند وجود ندارد و بازپرداخت این تسهیلات دو سال است که سه ماه پس از واریز (مهرماه) شروع می‌شود.

مدیر اشتغال و کارآفرینی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی ایلام اظهار کرد: تاکنون ۴۴۷ کارگاه واجد شرایط برای دریافت تسهیلات ثبت‌نام کرده اند.

خانمحمدیان یادآور شد: پرداخت این تسهیلات به صورت دو مرحله‌ای بوده که در مرحله اول ۵۰ درصد تسهیلات متعلق به صاحبان کسب‌وکار پرداخت و مابقی یک ماه بعد از آن و پس از تأیید دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در سامانه کارا به ازای هر شاغل دارای پرونده بیمه تأمین اجتماعی انجام می‌شود.

منبع : مهر

انتهای پیام/ د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.