طرح ملی راهکار از عوامل مهم امید آفرینی در بین نیازمندان جامعه

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: طرح ملی راهکار یکی از عوامل مهم امید آفرینی در بین نیازمندان جامعه است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدرضا مظاهری مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه طرح ملی راهکار یکی از عوامل مهم امید آفرینی در بین نیازمندان جامعه است گفت: طرح ملی راهکار تاکنون توانسته است جوانان و نوجوانان زیادی را از فعالیت بیهوده در فضای مجازی به سمت مسجد سوق دهد.

او افزود: طرح ملی راهکار «رزمایش ایمان، همدلی، کار و ایثار رمضان» ویژه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ۱۴ برنامه عملیاتی و در قالب ۲ بسته برنامه‌ای و چهار محور تدوین شده است.

مظاهری اضافه کرد: این طرح بزرگ با هدف ایجاد و تقویت نهضت خدمت رسانی، تقویت بنیه ایمان، همدلی، کار و ایثار در محیط خانواده و محله با استفاده از ظرفیت‌های خودجوش و داوطلبانه مردمی با محوریت کانون‌های مسجد بیان شده است.

او ادامه داد: در این طرح، کانون‌های فرهنگی هنری با محوریت امام جماعت و همراهی هیئت امنا و سایر تشکل‌های محله می‌توانند با رویکرد اعتماد‌سازی، شبکه سازی و جریان سازی در اجرای این برنامه با کمترین مشکل و مانعی، مواجه شده و گامی مؤثر و حرکتی جهادی را انجام دهند.

مظاهری گفت: اجرای طرح ملی راهکار در کانون‌های فرهنگی هنری سطح استان باعث شده است تا جوانان زیادی برای مشارکت در اجرای رزمایش مواسات و همدلی حضور داشته باشند.

او افزود: این طرح که از ابتدای ماه مبارک رمضان شروع و تا پایان این ماه عزیز مهلت داشت به دلیل استقبال گسترده جوانان و مشارکت در توزیع کمک‌های مؤمنانه بین نیازمندان تا پایان خرداد ماه جاری تمدید گردید.

مظاهری اضافه کرد: جوانان مسجدی برای تحقق طرح ملی راهکار دست به اجرای پویش‌های مختلفی از جمله «چشم انتظاران»، «با کتاب در خانه» زدند که مورد استقبال خانواده‌های نوجوانان و جوانان شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.