خرید تضمینی ۳۰۰تن گندم از کشاورزان خراسان جنوبی

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان  استان از خرید ۳۰۰تن گندم از دسترنج کشاورزان استان خبرداد.

اسداللهی مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان در گفت و گو  با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند،  گفت: این مقدار گندم خریداری شده از کشاورزان در سیلو‌ها ذخیره سازی شده است.

او با اشاره به اینکه امسال در سطح استان ۱۸ پایگاه خرید محصولات کشاورزی فعال است افزود: در حال حاضر مراکز خرید محصولات کشاورزی نصف شان شروع به کار کردند و ماباقی تا اواسط تیرماه فعالیتشان آغاز خواهد شد.

اسداللهی با بیان اینکه امسال با توجه بارندگی‌های خوب و کاهش افت و تنش‌های خسارات زا کمتر بوده است اظهارکرد: پیش بینی میکنیم امسال بر اساس سطح زیر کشت بالغ بر ۱۸ هزارتن گندم را از کشاورزان خریداری کنیم.


بیشتر بخوانید: فعالیت ۱۸ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی


مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان با اشاره به اینکه قیمت هر کیلوگرم گندم امسال ۲۵۰۰تومان است گفت: تاکنون از دو شهرستان سربیشه و زیرکوه خرید گندم صورت گرفته است  که ۱۸۰ تن گندم خریداری شده از مرکز درح است.

اسداللهی با بیان اینکه  خرید گندم در شهرستان‌ها متفاوت است افزود: پیش بینی میکنیم خرید گندم تا اواخر شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

او اظهار کرد: هر گونه جابه جایی گندم در سطح استان باید با مجوز باشد و درصورت نداشتن مجوز اجازه حمل گندم به افراد داده نخواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار