لاوروف: برخی به دنبال تسویه حساب «با رقبای ژئوپلیتیکی» خود در شرایط همه‌گیری کرونا هستند

وزیر امور خارجه روسیه در مطلبی که در «گلوبال تایمز» نوشت، اعلام کرد مسکو نگران تلاش‌های منفی برخی کشورها در شرایط همه‌گیری ویروس کروناست.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، در مطلبی که برای روزنامه «گلوبال تایمز» نوشت از نگرانی مسکو در خصوص تلاش برخی کشور‌ها برای خدشه وارد کردن به اعتبار سازمان جهانی بهداشت گفت و تاکید کرد ضروری است به جای تخریب، فعالیت‌های این سازمان تقویت شود. او گفت برخی می‌کوشند با بهره‌جویی از شرایط کنونی به تسویه حساب‌های خود بپردازند.

او در این خصوص نوشت «گام‌هایی که برای بدنام کردن سازمان جهانی بهداشت برداشته می‌شود موجب نگرانی ما شده است، این سازمان از همان روز‌های نخست همه‌گیری کرونا در خط مقدم مبارزه با این ویروس بوده است و اکثر قریب به اتفاق کشور‌ها بر سر این موضوع توافق دارند. این سازمان به همه کشور‌ها کمک می‌کند به سرعت تغییرات اپیدمیولوژیک را دنبال و راه‌های صحیح پاسخ به تهدید‌های نوظهور را پیدا کنند.»

او در ادامه اضافه کرد «مطمئنا سازمان جهانی بهداشت نیز مانند هر ساختار چند جانبه، باید فعالیت‌های خود را بهبود ببخشد و با شرایط جدید سازگار شود. برای انجام این کار لازم نیست آن را نابود کنیم بلکه باید گفتگوی سازنده همه کشور‌ها را حفظ کنیم تا پاسخ‌های حرفه‌ای مشترک در مورد چالش‌های جدید ایجاد شود.»

لاوروف ادامه داد «این طور نیست که همه بتوانند در برابر وسوسه عمل به اصل "هر کس به فکر خود باید باشد" مقاومت کنند. کسانی هستند که تلاش می‌کنند با بهره جویی از وضعیت کنونی سبب ایجاد انحصار شوند و منافع شخصی خود را تقویت کنند و از سوی دیگر با رقبای ژئوپلیتیکی تسویه حساب کنند ... این ویروس روند‌های منفی شکل گرفته را تقویت کرده و اختلافات را افزایش می‌دهد و به رقابت ناسالم سرعت می‌بخشد.»

لاوروف تاکید کرد «براساس برآورد‌های سازمان ملل، چنین تحریم‌هایی که توانایی شهروندان عادی را در استفاده از حقوق اجتماعی و اقتصادی خود محدود می‌کند، تلاش‌هایی را که با هدف حمایت از سلامت عمومی است پیچیده می‌سازد و به آسیب‌پذیرترین گروه‌های مردم آسیب می‌زند.»

او گفت این بیماری همه‌گیر در برخی از کشور‌های غربی کمبود انسانگرایی را به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار