نتانیاهو: پس از الحاق کرانه باختری فلسطینی‌ها تحت محاصره زندگی خواهند کرد

نخست وزیر رژیم صهیونیستی طی اظهار نظری در روز پنچ‌شنبه گفت که پس از الحاق کرانه باختری، فلسطینی‌ها تحت محاصره زندگی خواهند کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از یدیعوت آحارانوت، بنیامین نتانیاهو روز پنج‌شنبه  توضیحاتی را در خصوص برنامه کابینه صهیونیستی برای الحاق کرانه باختری ارائه داد.

او در این‌باره گفت: «پس از الحاق کرانه باختری و دره اردن به اراضی اشغالی، به فلسطینی‌های ساکن این مناطق تابعیت «اسرائیلی» داده نمی‌شود».

نتانیاهو در ادامه گفته که فلسطینی‌ها پس از الحاق سرزمینشان به قلمرو اراضی اشغالی، باید تحت محاصره به زندگی خود ادامه دهند.

نتانیاهو این را هم گفته که قوانین فلسطین در این نقاط جاری خواهد بود اما صهیونیست‌ها مسئول امنیت و کنترل این مناطق هستند.

نتانیاهو همزمان با تشکیل کابینه جدید، وعده داده تا برنامه الحاق بخشی از فلسطین به اراضی اشغالی را پیگیری کند. طرحی که در ابتدا دونالد ترامپ آن را در قالب «معامله قرن» مطرح کرد، طرحی کاملا صهیونیستی که طبق آن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی شناخته می‌شود و بخش‌های بسیار دیگری به اراضی اشغالی افزوده خواهد شد.

سران کشورهای مسلمان به طرح معامله قرن واکنش تندی نشان دادند و آن را مردود دانستند. از سویی دیگر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، تاکید کرده که رام‌الله دیگر به هیچ یک از معاهدات امنیتی خود با رژیم صهیونیستی پایبند نخواهد بود.

از سوی دیگر سران اروپایی هم نسبت به عواقب وخیم این تصمیم برای رژیم صهیونیستی هشدار داده‌اند. هرچند که آمریکا پس از واکنش تند کشورهای اسلامی در ظاهر کمی از مواضع خود عقب نشست و گفت که تصمیم در این‌باره بر عهده صهیونیست‌هاست، روز چهارشنبه سفیر آمریکا در اراضی اشغالی دیدارهایی مقدماتی را با احزاب صهیونیستی و پیش از اجرای طرح الحاق کرانه باختری برگزار کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۷:۵۳ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این شمایید که از ترس دورتون دیوار کشیدید و خودتون و مردمتون تو محاصره اید !!
اینارو ولش کن نتیانیاهوووو ببینم شنا بلدی ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
reza
۱۵:۴۹ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
این پشتش به کی گرمه اینقد مطمئا حرف میزنه؟!؟!؟!؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۰ ۰۹ خرداد ۱۳۹۹
بیجا کردی ... صهیونیست
آخرین اخبار